/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Undgå at skulle registrere Windows XP
Fra : axelbjarne
Vist : 854 gange
200 point
Dato : 08-12-05 21:26

Hvordan undgår man at skulle registrere Windows XP Professionel?

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 21:33

Hej
Virkede programmet, jeg sendte dig ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 21:34

Du henter en patch og gør dig klart, at Microsoft har opdateret Windows Update så man skal tjekkes for "Authenticity" før man kan opdatere.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-12-05 21:37

Hej Sofus, nej, jeg afprøvede det i dag, åbnede det med winace og der kom så en exe udgave af det, jeg kørte det, men det fjernede ikke nøglerne. Så det var ikke muligt, at opdatere Windows XP Profesionel. Det var simpelthen en prøve på det.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-12-05 21:37

Hej Sofus, nej, jeg afprøvede det i dag, åbnede det med winace og der kom så en exe udgave af det, jeg kørte det, men det fjernede ikke nøglerne. Så det var ikke muligt, at opdatere Windows XP Profesionel. Det var simpelthen en prøve på det.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-12-05 21:37

Hej Sofus, nej, jeg afprøvede det i dag, åbnede det med winace og der kom så en exe udgave af det, jeg kørte det, men det fjernede ikke nøglerne. Så det var ikke muligt, at opdatere Windows XP Profesionel. Det var simpelthen en prøve på det.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-12-05 21:38

Hej Sofus, nej, jeg afprøvede det i dag, åbnede det med winace og der kom så en exe udgave af det, jeg kørte det, men det fjernede ikke nøglerne. Så det var ikke muligt, at opdatere Windows XP Profesionel. Det var simpelthen en prøve på det.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-12-05 21:46

http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no68
virker kun ved re-installering på den eksakt samme computer efter re-formatering af harddisken

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 21:48

Hej
Der var ekko på.
Mærkeligt, jeg har lige kørt en ny install, godt nok Home edesion, og der er ingen problemer.
Programmet klare det på 5 sec.
Men skal se om jeg kan finde et til Pro.
Har fundet et, der burde virke.
Sender det til dig. skal lige hvae det pakket.

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 08-12-05 21:50

Den authentity de beder om, er der kommet et program ud der omgår. Det er en "Legitcheckcontrol.dll" fil den går ind og piller ved og vupti, så kan man hente de opdateringer igen.
Ellers prøv det her

Microsoft Windows Genuine Advantage Cracked!
This week, Microsoft started requiring users to verifiy their serial number before using Windows Update. This effort to force users to either buy XP or tell them where you got the illegal copy is called "Windows Genuine Advantage" AKA "WGA",Examples of popular applications covered under the Genuine Advantage program include Windows Media Player, DirectX for gaming and the new Windows anti-spyware products.
Instructions:

Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons paste this text to the address bar and press enter:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

It turns off the trigger for the key check.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 22:05

pirater og banditter alle til hobe

Sjovt ok er det ofte de der har så travlt med at cracke, stjæle, låne og dele der får deres computer inficeret. Kan det nu også svare sig?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 22:28

BjarneD,,, SÅ ret du har. Men axelbjarne, lyder da som et hæderligt menneske, der har det lovlige på plads.
Men ellers har du ret i, at der hurtigt, kan snige sig ubehageligheder med ind, i sådanne programmer.
Jeg bruger selv det program, til at registrere min XP med, da det kun tager 5 sec, og skal lige sige, at jeg har en lovlig udgave af XP, men orker ikke at sidde og ringe til MS.
Der var engang, hvor man kunne køre 25 installationer, uden at skulle genaktivere.
Men den tid er vist forbi, nu skal det ske hvergang.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 22:47

Du har ret i en ting sofus.dk og det er at Microsoft inviterer til misbrug for nu skal man ikke skifte mange sliddele før der skal aktiveres og det er møgirriterende. Jeg har udbedt mig en forklaring og fik, at vide at de ikke vidste af, at der var strammet og at jeg ville blive kontaktet af en der vidste mere om det. Goddaw do - jeg har aldrig hørt noget siden.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 23:11

BjarneD,,,hæ/hæ. Jeg skiftede en harddisk, og så bliver jeg bedt om at registrere, også bare, når jeg opdaterer min servicepack, så de har da gang i et eller andet.
Og angående misbrug, så kan jeg egenligt godt forstå det. Altså, at der er nogen, der ikke gider og hænge over telefonen
Men om det er lovligt, at bruge mit program, tror det ikke.
Men jeg har jo betalt for min XP, så jeg bruger det.
Hellere det, end sidde i telefonen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 23:19

Ja, og så når man endelig har forstået det gebrokne dansk som en af dem taler så får man bare en automatisk.
De er bare for meget..................

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 23:22

..det er forresten en af mange grunde til, at min primære maskine har W2K. Der skal man ikke aktivere og når man kan finde ud af netværk med videre hvad skal man så med XP guiderne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-05 01:08

Knyt!
Og køb så originalprogrammer! Jo flere pirater des højere priser, så slå piraterne ihjel, så vi kan få lavere priser på originale programmer! 672 Kr. er da ikke meget for et styresystem vel. I drikker garanteret for flere penge sprut, når i er på diskoen, så spring en aften over og køb en lovlig licens.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-05 01:47

Du skal da ikke surmule Brassovitski for alle her har originalprogrammerne, men ikke OEM version til 672 kr. der kun må benyttes specifikt, men versioner der må skifte computere ! Det må din OEM version ikke Brassovitski

Jeg er enig i, at det er helveds irreterende at skulle sidde med en svensker i telefonen og indtaste en masse bogstaver og tal for at få aktivet sin XP PRO eller HOME edition, og een fejltastning måske pga sprogforviklinger, så kan man starte forfra - så jeg kan godt forstå sofus og andre.

Der skal ikke megen udskiftning til i en computer idag, så skal man i gang med den sindsyge genaktivering, men man skal have prøvet det for at forstå det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-12-05 04:54

Hej, det lige netop problemet, da jeg aktivere min XP home, var det en på gebrokken dansk, og jeg måtte gøre det 2 gange, da jeg ringede derind, først fik jeg det automatisk, det var ikke lykken, bagefter fik jeg det mundtligt, og jeg har ikke skiftet noget på den gamle computer. Jeg har brugt min XP Prof til en sfc /scannow på den, da det hændte, den spurgte efter filer fra professionel. Derfor har jeg efterspurgt et program til aktivering. Men da det jo også er lidt af en sport, at prøve se hvor gode de er til at lave deres "holden øje med folk", jeg mener, at når vi har købt og betalt, så må det være vores egen sag, hvordan vi bruger det. I øvrigt har de lavet mange fejl.

hilsen
axelbjarne

PS.: Jeg lader det stå åbent et stykke tid endnu, det er jo nogle gode indlæg der kommer.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-12-05 11:08

m.h.t. sfc /scannow:
Hvis din WinXP Pro cd er uden SP2, er det helt normalt at der efterspørges Pro med SP2, da den jo er nyeste udgave.
Det du skal gøre, er at afinstallere SP2 før du kører sfc-scanningen eller også kan du gøre følgende:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-12-05 11:10

Jeg har endnu ikke fået det til at virke angående aktivering uden om Microsoftt - programmerne kan åbenbart ikke klare det.

hilsen
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-05 12:06

Hej
Så er der kun vejen til telefonen.
Men når du så har aktiveret, din XP PRO.
Kan du hente regdatabasen, og gemme den til næste gang, du bliver bedt om at aktivere, så skal du bare skifte den nye ud med den gamle.
Den ligger i Windows- System32 og hedder REGEDT32
Mener det burde virke.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-12-05 17:30

Tak for svaret sofus.dk., du kan ikke få flere stjerner for hjælpen, selv om det i første omgang ikke virkede, synes jeg det er jo lidt af en sport, hvis vi kan gå dem lidt i hælene.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 23:50

Hej
Ja et bid eller 2, tager B Gates ikke skade af.
Held og lykke.