/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Indisk ret
Fra : netper
Vist : 293 gange
200 point
Dato : 09-11-02 11:24

Er der nogen der vil oversætte denne ret for mig

1 cup dry "orange" lentils
1 very large sweet potato, peeled and sliced
1 Tablespoon oil
1 cup rhubarb, diced
2 Tablespoons liquid sweetener
1 Tablespoon curry powder
1 teaspoon ginger root, grated
1 teaspoon hot red chili powder
Salt and pepper to taste
1/4 cup shredded coconut
Cover lentils with water in a deep pot. Bring to a boil, reduce heat and add raw sweet potato slices. Simmer until soft (about an hour). Remove from heat, drain, and set aside.

Preheat oven to 400 degrees. Heat oil in a skillet. Once hot, add rhubarb. Reduce heat and cook until tender. Stir in sweetener and seasonings. Mix with drained cooked lentils and potatoes that have been mashed together with a fork. Pour into a oven-proof dish and bake at 400 degrees until piping hot (about 20 minutes). Garnish with coconut. Serve with chutney and a big bowl of brown rice.

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 200 point
Dato : 09-11-02 14:09

1 kop(dl) tørre orange linser
1 meget stor sød kartoffel, pillet og skåret i skiver
en spiseske olie
1 kop(dl) rabarber i tern
2 spiseskeer flydende sødemiddel(evt. sukker rørt op i vand)
1 spiseske karry
1 teske revet ingefær
1 teske stærk chili pulver
salt og peber efter smag
En kvart kop(dl) revet kokusnød
Dæk linserne med vand i en dyb gryde, og bring dem i kog, skru ned og tilsæt kartoffelskiverne, lad det simre til de er bløde(omkring en time), tag dem af varmen, hæld vandet fra og sæt dem til side.
forvarm ovnen to 400 grader. varm olien i en kasserolle, når den er varmet op tilsæt rabarber, skru ned og kog indtil det er mørt. Put sødemiddel og krydderi i under omrøring, linser og kartofler moses sammen med en gaffel, og hældes over i rabarberen og olien, hæld det hele i et ovnfast fad og bag det ved 400 grader indtil det er rygende varm (omkring 20 minutter). graner med kokusnød. server med nyre og en stor skål brune ris..

Fed opskrift. men kan danske ovne klare 400 grader....

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 09-11-02 14:15

1 kop tørret "orange" lentils (er en indisk bønne)
1 meget stor sød kartofel (batata) , skælled og i skiver
1 tsk olie
1 kop rabarber i tern
2 spsk flydende sødemidel
1 spsk karry pulver
1 tsk ingefær revet
1 tsk stærk rød chilli pulver
salt og peber
1/4 kop revet kokosnød

dæk bønner med vand i en dyb gryde. Bring dem til kog, mindske varmen og tilføj søde kartofelskiver. oges over svag varme indtil de er mør. tag fra varmen, hældt vandet fra og stil til side.

Forvarm ovn til 200 C. Varm olien i en stegegryde. Når den er varm, tilføj rabarber. Koges blød. Tilføj flydende sødemiddel og krydderierne. Bland de kogte bønne og kartofler, som er mosed med en gaffel. Kom blandingen i en fyrfast gryde og bage den ved 200C ca. 20 minutter. garneres med kokosnød. Serveres med Chutney og brun ris.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 09-11-02 14:17

konvetering af grader

Temperatur:
Konvertering fra grader Celcius til grader Farenheit: Multiplicer med 9, divider med 5 og adder 32

Konvertering fra grader Farenheit til grader Celcius: Subtraher 32, multiplicer med 5 og divider med 9

400*5/9 giver 222 så mon ik de 400 er farenheit

Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 09-11-02 15:44

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-11-02 17:00

var så lidt, håber det smager godt....det lyder stærkt:)