/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor stort et luft tryk skal der være i ~
Fra : Bragesvej
Vist : 2492 gange
50 point
Dato : 08-12-05 17:28

Målene på dækene: 31x10,5x15
Gerne både i Bar og Psi.

Bil: Toyota Landcruiser

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 17:37

på min Fiat skal det være 28 bar, men jeg formoder det må stå i din instruktionsbog omkring din bil :--)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 17:37

på min Fiat skal det være 28 bar, men jeg formoder det må stå i din instruktionsbog omkring din bil :--)

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-12-05 17:42

instruktionsbogen har jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-05 17:51

Du kan temmelig sikkert se det på siden af dækkene, max load.....

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-12-05 17:56

hmm..syntes ikke jeg kan se

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:02

Toyota Landcruiser

Tip: Søg efter resultater på Dansk alene. Du kan ændre dine sprogindstillinger i Indstillinger

Toyota.com : Vehicles : Land Cruiser
The official web site for the 2006 Toyota Land Cruiser.
www.toyota.com/landcruiser/ - 11k - 6 dec 2005 - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser Association | Home
Internet home of the oldest and largest group of Land Cruiser enthusiasts around the world.
www.tlca.org/ - 13k - Cached - Lignende sider

ToyotaLandCruiser.dk - Toyota LandCruiser modeller
Oversigt over Toyota LandCruiser modeller og serier.
www.toyotalandcruiser.dk/modeller/ - 17k - Cached - Lignende sider

The Landcruiser Trader - Buy , Sell Toyota Landcruisers
Historical and technical information. Buy and sell new and classic Toyota Landcruisers. There are discussion groups, a monthly newsletter and a chat room.
www.cruizers.com/ - 12k - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser - Find den bedste pris med Kelkoo.dk: : Toyota
Toyota Landcruiser GX90 GX90 3,0 TD4x4 Rødmetal, Biltorvet.dk ... landcruiser dk , landcruiser hdj80 , land cruiser , toyota hdj80 , toyota hzj 80 , hzj 80 ...
dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/used_cars/brand/ Toyota/model/Land+Cruiser/yearto/2003/yearfrom/1950/100003313.html - 101k - 7 dec 2005 - Cached - Lignende sider

TOYOTA LANDCRUISER - Used TOYOTA LANDCRUISER Dealer Cars ...
Find TOYOTA LANDCRUISER dealer used cars for sale at Australia's leading used car website carsales.com.au. Find TOYOTA LANDCRUISER new car reviews and ...
www.carsales.com.au/pls/carsales/ !cs_content.dealer_results?make_id=8&model_id=28 - 99k - Cached - Lignende sider

Paris Motor Show 2002 Highlights - Toyota Landcruiser
In Europe the Toyota Landcruiser has never been recognised as such a significant ... At Paris Toyota were showing their new Landcruiser, the first to be ...
www.cardesignnews.com/autoshows/ 2002/paris/highlights/h14-toyota-landcrsr.html - 15k - Cached - Lignende sider

Toyota Landcruiser Amazon (1998-2003) - 4Car Road Test from Channel 4
4Car drives Toyota's biggest off-roader, the Land Cruiser Amazon 4x4.
www.channel4.com/4car/road-tests/T/ toyota/landcruiseramazon98-/landcruiseramazon98-.html - 30k - Cached - Lignende sider

Used Toyota and new Toyota cars for sale on Compucars UK
Toyota Landcruiser VX AMAZON NEW SPEC 5 SP - click for details. Toyota Landcruiser VX AMAZON NEW SPEC 5 ... Toyota Landcruiser AMAZON VX - click for details ...
www.compucars.co.uk/search.asp?make=69 - 44k - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser History
tlc.toyota-europe.com/main_frame.html - 2k - Cached - Lign

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:02

Toyota Landcruiser

Tip: Søg efter resultater på Dansk alene. Du kan ændre dine sprogindstillinger i Indstillinger

Toyota.com : Vehicles : Land Cruiser
The official web site for the 2006 Toyota Land Cruiser.
www.toyota.com/landcruiser/ - 11k - 6 dec 2005 - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser Association | Home
Internet home of the oldest and largest group of Land Cruiser enthusiasts around the world.
www.tlca.org/ - 13k - Cached - Lignende sider

ToyotaLandCruiser.dk - Toyota LandCruiser modeller
Oversigt over Toyota LandCruiser modeller og serier.
www.toyotalandcruiser.dk/modeller/ - 17k - Cached - Lignende sider

The Landcruiser Trader - Buy , Sell Toyota Landcruisers
Historical and technical information. Buy and sell new and classic Toyota Landcruisers. There are discussion groups, a monthly newsletter and a chat room.
www.cruizers.com/ - 12k - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser - Find den bedste pris med Kelkoo.dk: : Toyota
Toyota Landcruiser GX90 GX90 3,0 TD4x4 Rødmetal, Biltorvet.dk ... landcruiser dk , landcruiser hdj80 , land cruiser , toyota hdj80 , toyota hzj 80 , hzj 80 ...
dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/used_cars/brand/ Toyota/model/Land+Cruiser/yearto/2003/yearfrom/1950/100003313.html - 101k - 7 dec 2005 - Cached - Lignende sider

TOYOTA LANDCRUISER - Used TOYOTA LANDCRUISER Dealer Cars ...
Find TOYOTA LANDCRUISER dealer used cars for sale at Australia's leading used car website carsales.com.au. Find TOYOTA LANDCRUISER new car reviews and ...
www.carsales.com.au/pls/carsales/ !cs_content.dealer_results?make_id=8&model_id=28 - 99k - Cached - Lignende sider

Paris Motor Show 2002 Highlights - Toyota Landcruiser
In Europe the Toyota Landcruiser has never been recognised as such a significant ... At Paris Toyota were showing their new Landcruiser, the first to be ...
www.cardesignnews.com/autoshows/ 2002/paris/highlights/h14-toyota-landcrsr.html - 15k - Cached - Lignende sider

Toyota Landcruiser Amazon (1998-2003) - 4Car Road Test from Channel 4
4Car drives Toyota's biggest off-roader, the Land Cruiser Amazon 4x4.
www.channel4.com/4car/road-tests/T/ toyota/landcruiseramazon98-/landcruiseramazon98-.html - 30k - Cached - Lignende sider

Used Toyota and new Toyota cars for sale on Compucars UK
Toyota Landcruiser VX AMAZON NEW SPEC 5 SP - click for details. Toyota Landcruiser VX AMAZON NEW SPEC 5 ... Toyota Landcruiser AMAZON VX - click for details ...
www.compucars.co.uk/search.asp?make=69 - 44k - Cached - Lignende sider

Toyota Land Cruiser History
tlc.toyota-europe.com/main_frame.html - 2k - Cached - Lign

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-12-05 18:05

28 bar !!!! - så vil jeg vædde på at dine dæk er eksploderet for længe siden!

Gå hellere her ind og find din bil - så finder du sikkert det rigtige dæktryk

http://www.holdtrykket.dk/index.asp?TaalID=3

mvh berpox

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:09

NEEJ, men vi må hellere hjælpe spørgeren
Jeg har nemlig fået nye hul o.s.v.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-12-05 18:13

Ja - men HVILKEN toyota landcruiser er der tale om ?

Model/Årgang/Motorstørrelse osv...

- men mit gæt vil være 2,1 bar foran og 2,3 bar bagved.... og noget mindre hvis man kører i løst sand i Sahara, eller høj sne i Island

mvh berpox

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:14

min er hihi 1,93 bar eller 28 psi- sorry jeg skrev forkert!!!

men jeg håber da, at berpox link vil hjælpe dig

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:15

min er hihi 1,93 bar eller 28 psi- sorry jeg skrev forkert!!!

men jeg håber da, at berpox link vil hjælpe dig

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 18:16

ja, der er jo flere typer!, vi må håbe han kommer igen!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-12-05 18:28

Toyota Landcruiser Lj70 fra 87 motor 2,4 turbo diesel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-05 18:30

På standarddækkene skal den køre med 2 bar = 29 psi.

Men de dæk du har på, skal have omkring 40 psi = 2,75 bar.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-05 19:48

Luk døren op i førersiden - det står måske på forreste dørstolpe.
Dette gælder for bilens originale dæk.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-12-05 19:52

Dova de 2,75 bar du skriver om, er det både for og bag?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-12-05 20:01

Jeg har for sjov trawlet nogle amerikanske sider igennem - de fleste havner på dæktryk omkring 35-38 psi ved "normal" drift og samme dækmontering som dig - og ned til 20 psi når man kører i ørkensand, mudder og lignende ufremkommeligt føre

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-05 21:04

Ja, den kører med samme dæktryk på alle 4 hjul.

mvh dova

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-12-05 21:51

29 psi er sikkert det rigtige, for min har 28 psi, det har desværre været umuligt at finde noget på skrift omkring det, selvom jeg har ledt ØV

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-12-05 08:16

Nå jeg fandt det på dækket aligevel Max load 50 psi cold, så det må jo være der omkring,
så er spørsmålet om det er når bilen er "Fuldt" lastet, eller det bare er når der sidder to personer i den, og uden last?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-12-05 09:48

Jeg er helt sikker på, at "max load" er ved fuld last - og på plant fast underlag! - 50psi/3,45bar er temmelig meget og langt fra da 40psi/2,76bar.
Det er jo noget af nogle måtter at trille rundt på hvis du holder dig til asfalten

1 psi = 0.0689 bar

Trykomregningstabel:
http://www.chromatography.co.uk/TECHNIQS/Other/Pressure.htm

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-12-05 10:24

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-05 14:36

Nej Bragesvej

Det der står på siden af dækket, er kun det der maksimalt må putte i dækket, og fortæller ikke en disse om hvor stort trykket skal være.

Den SKAL køre med omkring 40.

Jeg har selv haft Landcruiser, Patrol og den slags med dæk af samme størrelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-12-05 14:41

Ok Dova, den var jeg næsten godt klar over, IceCap fik dog pointet fordig han sagde det kunne findes på dækket, jeg giver den til 40 Psi 2,75 Bar.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-12-05 12:39

Jeg har givet den 2,10 bar, så gad jeg sku ikke mere, det tager sku sin tid med 4 dæk af den størelse