/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Koffein Piller?
Fra : Sab_bj
Vist : 1382 gange
50 point
Dato : 07-12-05 22:58

Hejsa...

Nogen der ved hvor man kan købe koffeintpiller henne?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 07-12-05 23:04

ikke lovligt i danmark!!
men de fås i 200 mg størrelse i tyskland!
ret let!
men tjek lige http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=675

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:08

Jeg ved godt det er Ulovligt i DK, men jeg lider af endometriose, som gør at jeg er MONSTER træt hver dag, og jeg synes ikke de danske energiprodukter virker specielt godt.... Såh...

Hvor henne i Tyskland? Noget link?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-12-05 23:12

tænk dig om med de koffeintabletter, jeg blev indlagt med hjerteflimmer på grund af netop dem

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 07-12-05 23:15

hehe... bed din læge om at udskrive dem til dig magistrelt !!
så bliver de lavet til dig specielt....lovligt!
på apoteker i tyskland...

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:15

Oh, det er jeg ked af at høre... Var det nogle af dem med højt indhold af koffein, eller? Man kan jo få piller hvor der er 22% i, men kan det overhovedet mærkes?

Findes der andre gode energi-produkter som ikke skader sådan?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 07-12-05 23:21

22 % betegnelsen kan du ikke bruge..... mg. er dosis ....
og det kan også være effedrin han tænker på ..... koffein påvirker ikke hjertet så meget

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:26

Hmm, okay... Har du nogen anelse om hvor længe man må bruge sådan et produkt?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-12-05 23:26

de kunne bestemt mærkes, og jeg købte dem i håndkøb, og mener de var på 100 mg

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:30

Tordenkalven - Hvor lang tid tog du dem? Og hvor meget pr. dag?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-12-05 23:31

Ja, jeg har også kun dårlig erfaring med de piller.
Hjerte banken, åndenød, nervøsitet, stress tilstand (sådan noget flimmer ejg for i øjet) og hovedpine.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-05 23:35

Sab_bj

Tal dog med din læge, der er noget der tyder på, at du er ved at komme ud i noget, som du på længere sigt ikke selv kan håndtere.

Du skriver at du lider af endometriose er det din læge, der har fortalt dig det, eller er det noget du tror?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-12-05 23:37

jeg tog een om dagen, og sommetider en eftermiddag, hvis det var hårdt på arbejdet...( endda kun kontor ) men det hjalp på velværet og trætheden til jeg kom hjem, så var jeg totalt færdig. Koffein udsætter trætheden, for det indhenter når du ikke tager dem mere, og bliver du ved at tage dem når du kommer hjem, ja så sover du ikke, eller meget lidt.

Jeg vil bare sige: lad være !

Her selv spurgt lægen om andet, men der er ikke noget effektivt andet end de hårde ting, som jeg ikke husker hvad var

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:39

Jeg har i foråret fået en kikkert-operation mod endometriose, hvor de fandt det, så ja, jeg lider desværre af det...

Men ja, det er nok bedst jeg får snakket med min læge om det, havde bare håbet jeg kunne undgå det. Jeg føler nemlig lidt at jeg er til læge alt for meget for tiden, men jeg er vidst nødsaget til at snakke med min læge...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-12-05 23:45

klog disposition, der er jo en grund til de er på recept....det er også for din egen skyld..

good luck

/ henrik

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-12-05 23:52

Hej Sab_bj.

Jeg har lige været inde på Endometriose Foreningens hjemmeside og kigge lidt - der står jo netop at udpræget træthed er en følge af sygdommen! Du overhovedet ikke føle dig beklemt ved at konsultere din læge desangående! Lægen er sikkert bekendt med denne 'bivirkning' ved sygdommen og har måske oven i købet nogle forslag til løsninger på det.

Gå aldrig nogensinde i gang med dét du ville her..at begynde at tage medicin som ikke er udskrevet/ordineret til dig - måske du ryger ind i noget der er værre end det du døjer med - det kan man aldrig vide.

Du har en sygdom der er diagnosticeret - selvfølgelig får du kvalificeret hjælp hos din læge

Held og lykke med det!!

Venlig hilsen Dorthe.

PS. Du er sikkert bekendt med Foreningens hjemmeside men jeg sætter alligevel linket her, det er interessant at lære/læse og denne forening virker som om den kan være en god og seriøs støtte for patienter med endometriose.
http://www.endo.dk/

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 07-12-05 23:58

Til ALLE....

Jeg vil bare lige sige tak alle sammen. Jeg var slet ikke klar over at koffein var så farligt, jeg troede faktisk det var rimelig uskyldigt, fordi det er jo i både kaffe og sodavand! Men så er det jo godt at der er nogle som jer til at hjælpe en og give gode råd! Det skal I virkelig have tak for! Tænk engang hvis jeg var begyndt at spise sådanne piller, og jeg skulle indlægges pga. det....

Jeg vil prøve at opsøge min læge, han kan helt sikkert hjælpe mig, og fortælle hvad der er bedst, nu hvor jeg jeg lider af endometriose...

Kort sagt, 1.000 tak alle sammen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-05 00:01

Og god bedring til dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-05 07:58

Sab_bj -> Lige et ps. herfra :

Citat
Jeg var slet ikke klar over at koffein var så farligt, jeg troede faktisk det var rimelig uskyldigt,..

Stoffet er almindeligt kendt i doping sammenhænge ...og det er der jo nok en grund til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 10:08

Lige en lille historie fra det virkelige liv fra en tid, hvor koffein var håndkøbsmedicin i DK.

Jeg arbejdede da jeg var helt ung i restaurationsbranchen og på min arbejdsplads havde vi en engelsk diskjockey ansat i en periode. Han åd koffeinpiller som var det bolsjer og han var da også en festlig fyr med masse af gang i lige indtil en nat, hvor han var på arbejde og faldt om. Han kom på hospitalet med fuld udrykning og dagen efter fik vi beskeden. Han var død af en blodprop i hjertet. Han blev 25 år.

Koffein er dødsens farligt, hvis det ikke doceres rigtigt eller gives til den forkerte patient.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-12-05 10:55

Danskere lever altid super højt på deres dobbelt morale, og med at have travlt med hvad andre foretager sig.
Hvis du mener coffein piller kan være løsningen for at du får et bedre liv, så er det vel fint.

Du kan ikke købe pillerne i DK mere, men du kan købe pulveret, hos forskellige kemikalie firmaer.
Dog er det daglige max indtag 200mg. Der er ca 70 mg coffein i en 500ml cola.

Hvis du ikke har adgang til en vægt hvor du kan veje disse meget små mængder af kan det være svært at håndtere. Derfor er det langt det bedste og sikkreste at købe dem som tabeletter, da de er afvejet for dig og man ikke kommer til at tage for meget.

Coffein kan være svært at indtage, hvis man ikke sluger dem som piller, da det som andre "giftstoffer" er meget bittert.

Hvis du vælger at indtage 200 - 300mg om dagen skal du være opmærksom på hvor meget du ellers har indtaget i form at kaffe/the/sodavand.

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 08-12-05 22:49

Jeg synes bare det er så utroligt at der findes koffein i så mange produkter på det danske marked, nu hvor det er så skadeligt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-05 22:59

Sab_bj -> ..og alkohol ...tobak?

..lettere omskrivning af viviborgen's kommentar :
Citat
Alkohol & Tobak er dødsens farligt, hvis det ikke doceres rigtigt eller gives til den forkerte patient.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-12-05 00:27

Der findes jo også opium i flere medikamenter, det er ganske anderledes at indtage disse små doser, fremfor at indtage et rene stof, sådan er det med mange ting.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-12-05 09:23

Netop
For meget og for lidt fordærver alting