/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
konvertere MP3 til alm musik filer?
Fra : Muncken
Vist : 1776 gange
175 point
Dato : 07-12-05 21:48

Hvilket program skal jeg bruge for at konvertere mp3 musik filer til almindelige musik filer vist noget med w?

Findes der et program jeg kan hente på nettet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-05 21:50

hvis du f.eks har nero brænderprogram kan du bruge det, ellers er der winamp og sikkert mange flere

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-12-05 21:53

Der er et der hedder www.audiograbber.com
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-12-05 21:53

Hvis du vil lave CDer kan Windows media player gøre det direkte..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-12-05 21:55
Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 07-12-05 22:00

jeg kan ikke få det til at virke i Windows media, jeg prøvede i dag. hm???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 22:02

Hmm? Er MP3 ikke almindelige musikfiler?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 23:41

hent iTunes hos apple, den kan konvertere det hele, kan også rippe

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 01:23

Du bruger din Windows Movie Maker, den gemmer filen som Windows Mediaplayer fil.
Bare træk musiknumrene over i Moviemaker, og tryk på gem, og så er de formateret.
Men det kan godt tage sin tid, at convertere.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-12-05 02:07

muncken hvad er det for et filformat du gerne vil have ud? .wav eller .wma eller .acc/.aiff (apple/ipod, ved jeg ikke noget om) eller vil du 'bare' gerne have dem ud i almindeligt cd-format på en skive.

ItUNES kan alt det der. Desværre kan den ikke flac eller ogg vorbis.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 02:09

Når du er i Windows Media Player overfører du de MP3-filer du ønsker at brænde til Brændingsliste, derefter vælger du Brænd. Når du kommer ind på denne side, kan du se Brændingslisten til venstre. Ovre til højre står der Indsæt en tom cd i drevet og lige ovenover står der hvilket format der er valgt, klik på denne tekst så får du mulighed for at vælge Lyd-CD og det er det du skal gøre for at CD'en bliver brændt som alm. musik-CD. Hilsen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 02:40

Du kan prøve denne side, på Dansk.
Mener også der er lidt om musik convertering
Her kan du hente forskellige programmer, gratis.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-12-05 05:34
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 175 point
Dato : 08-12-05 07:48

Jeg ville konvertere filerne til *.wav (Den information der er mistet, da filerne blev konverteret til *.mp3 er tabt for ALTID !) Derefter kan *.wav filerne brændes til CD (rippes) og derved gemmes i CDA formatet der kan afspilles i alle alm. CD afspillere.

Jeg ville konvertere *.mp3 -> *.wav med programmet CdExtractor : http://home20.inet.tele.dk/friheden/zip/cdex_140b4.zip

..og brænde CD'en med CDburnerXP Pro3 : http://www.cdburnerxp.se/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-05 07:49

Ps. Begge programmer er freeware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-12-05 16:15

hvis du skal brænde en cd ud af computeren kan du bruge nero som laver formaterne MP3 og WMA, som er de filer der fylder mindst.

hvis det bare er for sjov kan du bruge det her freeware program, fil formaterne som alle afspillere kan bruge er wav.
i hvert fald alle dem jeg kender.

http://www.pcw.co.uk/vnunet/downloads/2128754/cheetah-audio-converter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 16:26

Nu er der kommet mange forslag om forskellige programmer. Da du HAR Media Player allerede, synes jeg ikke at du skal bruge tid og kræfter på at downloade nye programmer og lære DEM at kende. Dit eneste problem er/var at du ikke kendte din Media Player godt nok. Se mit svar fra tidligere, gør som jeg sagde, og så er dit problem løst.

Jeg mener dette svar:

Citat
Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 08-12-05 02:09

Når du er i Windows Media Player overfører du de MP3-filer du ønsker at brænde til Brændingsliste, derefter vælger du Brænd. Når du kommer ind på denne side, kan du se Brændingslisten til venstre. Ovre til højre står der Indsæt en tom cd i drevet og lige ovenover står der hvilket format der er valgt, klik på denne tekst så får du mulighed for at vælge Lyd-CD og det er det du skal gøre for at CD'en bliver brændt som alm. musik-CD. Hilsen

Det klarer dit problem, og så er der ikke nogen grund til at downloade Nero eller andre programmer. Hilsen

Godkendelse af svar
Fra : Muncken

Dato : 08-12-05 23:41

Tak for svaret molokyle.
         Jeg prøver

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 23:50

OK - Muncken

Men det ville være meget nemmere at gør som jeg siger. Hvorfor bruge tid og kræfter på at downloade nye programmer når WMP kan gøre det? At du ikke kunne få WMP til at gøre det, viser jo kun at du ikke er SKIDE god til at bruge de programmer du allerede HAR. Hvorfor tror du så at de programmer molo anviser, er lettere for dig at forstå og bruge??? Brug WMP som jeg har forklaret dig det. Så er den skid slået.