/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall og Servicepack2
Fra : hightowernr1
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 07-12-05 19:30

Jeg har lige hentet sp2, og vil hører om windows firewall er ok. Har pt. zonealarm, men den pop up hvert andet øjeblik..måske det er godt, men lidt "træls". Kører ved siden af adaware og spybot....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 20:06

SP2 firewall er glimrende, men den har den ulempe at den kun blokerer for indgående. Hvis man har fået noget ind sammen med en download eller lignende, som ikke er skadeligt før det er inde kan du risikere, at den lukker op indefra. Det sker ikke ved Zonealarm.
Man kan godt stille Zonealarm så du ikke får alle advarslerne, men jeg har ikke bruugt den i fler eår så jeg ved ikke hvordan.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 07-12-05 20:17

Måske der er nogen der ved hvordan man stiller zonealarm, så den ikke pop up med advarsler, men self. stadig virker.. Jeg har den sidste nye version.

Hvad bruger du BjarneD? Altså som firewall?? Jeg kører med Norman som antivirus, det virker umiddelbart godt, men ved ikke om de har firewall også..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 20:24

Jeg bruger NormanInternetControl, der er både antivirus og firewall. Den er jeg glad for.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 20:26

Man kan godt få firewall og antivirus hver for sig til Norman.
http://www.norman.com/Download/Full_versions/dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-12-05 20:44

Zone Alarm>Alerts & Log>Show all alerts,sæt mærke i off.
Nu vil der kun blive spurgt og tilladelse for udafgående programmer må gå på nettet,så skal
du vælge Allow (tilad)eller Deny(forbyd) og sætter du flue ben i Remember this setting(husk denne afgørelse/beslutning) så bliver du ikke spurgt om pågældene program igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-12-05 20:47

om

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 07-12-05 21:56

Hej Manse9933
Jeg har prøvet at sætte mærke i off inde i Alerts & log, men jeg syntes den bli´r ved at pop up. Og når man så går ind igen i Zone alarm har den fjernet afmærkningen....Hvad gør jeg forkert??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-12-05 00:28

Du skal nok "gemme" indstillingen. "Save settings" hedder det formentlig, eller blot "save".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-05 03:10

Når der kommer popup, skal du sætte flueben i Don`t show this dialog again, det burde også virke, som Manse9933 skriver, hakket står som han beskrevet. ZoneAlarm er min foretrukne firewall, jeg har ellers købt en pakke med antivirus, firewall og spamfilter, men har slået firewallen fra og bruger ZoneAlarm igen, er det den sidste nye du bruger? du kan se efter, når du dobbeltklikker på firewall ikonen ved uret, under Overwiev fanebladet Preferences, klik på Check for update.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-05 08:45

Zone Alarm har nogle børne sygedomme i deres 6 serie/version,det kan man læse om rundt omkring på nettet,jeg har også testet 6 serien og oplevet diverse ureglmæssigheder,ikke
sikkerheds relateret men de har haft problemer med ubetydlige mangler , der
har manglet nogle indstilling's mulighedder ud fra folks OS opsætninger, i forhold til tidligere versioner.
Der for har jeg selv gået tilbage til version 5.5 Branch (5.5.094.000)indtil de har rettet
disse små fejl,fejlene kompromittere ikke sikkerheden men er et irriterende moment i min verden.
Ovenstående kan være dit problem,ZA kan ikke holde på indstillingen,de skulle have udgivet
6 serien som beta version.
Jeg bruger denne version i øjeblikket>,indtil de har rette disse fejl.

http://download.zonelabs.com/bin/free/information/znalm/zaReleaseHistory.html
Skal man nedgradere ZA så skal man afinstallere den nyere version.
Jeg køre altid et regcleaner program bagefter afinstallation af kompliserede/vigtige programmer for at være helt sikker på at disse programmer virker optimalt.
Vis du vil nedgradere så>
Gå til Alle programmer>Zone Labs>Uninstall ZoneAlarm Labs Security<højre klik
på samme(genvej)>egenskaber>i Destination.til føj dette i enden af strengen>
/CLEAN
Så strengen ser sådan ud>

"C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zauninst.exe" /clean

Med mellem rum imellem zauninst.exe" og /clean

Anvend>ok

Gå så ind i ZA>Preferences>Fjern flueben i Load Zone Alarm at startup.
Genstart pc'en og klik så på Uninstall ZoneAlarm Labs Security(regclean)
Husk lige at hente den version du vil installere før du afinstallere,luk for din internet forbindelse før du afinstallere og åbn først for internetforbindelsen igen når du har installeret den nye version

Manse9933

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-05 12:39

Hvorfor nedgradere, jeg bruger version 6.1.737.0 og har ikke oplevet problemer overohvedet, der må være en anden måde at løse problemet på

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 13:41

Kan du f.eks. under programcontrol>programs>venstre klikke ud for et af programmerne(under den lille lås) og sætte den til normal/pass lock.
Så når man har indstillet ZA til automatisk at lukke for internetforbindelsen så får de relevante programmer (pass lock)adgang til nettet?(f.eks. mail/generic host/o.s.v)
Der er andre hvor ZA lukker for internet forbindelsen og nogle hvor ZA blockerer for visse hp sider,det handler altså om specefikke opsætninger på ens pc.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 13:47

f.eks.
Cons:

http://www.download.com/ZoneAlarm/3640-2092_4-10434530.html?tag=tab_ur

Jeg har selv oplevet nogle af problemerne,du er åbenbart en af de heldige.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 08-12-05 18:23

Hej Manse9933
Jeg kan se det er 5.5.062.011 version jeg har... Nu har jeg lige prøvet at rette fluebenene, så må vi se om det ændre noget... Men det sgu´lidt "træls" nå man går fra pcén og vender tilbage og der har været over 20 pop up alarms...Man bliver jo helt bekymret

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 08-12-05 20:37

Tak for svaret Manse9933.