/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express driller?!
Fra : creamygirl
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 07-12-05 19:23

Når jeg vil åbne Outlook Express, får jeg nu pludselig en Logon til pop3.mail.dk - hvor jeg bliver bedt om at angive brugernavn og adgangskode til serveren?!

Hvorfor nu det - og hvad gør jeg, når ikke jeg har kodeordet?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-05 19:29

Det er en hotmail-konto som gerne vil ha' konfirmeret at du stadig har kontoen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-05 19:30

hehe..Du tager gas på mig emme ...Gør du ik oz?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 19:51

Hotmail kører da stadig på HTML server, emesen.

Almindeligste årsag når pop3 logon bliver ved med at dukke op er fejl på mailserveren.
Man kan prøve at klikke OK hvis der er stjerner i password ruden, hvid der ikke er må man rode sine papirer igennem for at finde koden eller kontakte udbyderen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 19:52

Hvis det er mailserveren, der er problemet går det som regel overigen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-05 19:56

Argh, det er noget rigtigt rod..
Jeg kommer i tanke om, at jeg forleden lavede en Ad aware- scan, og efterfølgende slettede alle cookies....Det er jo nok årsagen så?!

Bjarne -> der er stjerner i password ruden, men vil ikke acceptere et "ok"

Betyder det, at jeg ikke selv kan fixe problemet?!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-05 20:03

Da du ikke har logon oplysningerne er det lidt svært for det mest almindelige er, at man prøver at indtaste oplysningerne og så ser om det gør en forskel.

En anden metode, som desværre også kræver oplysningerne er, at slette kontoen, Genstarte OutlookExpres og oprette kontoen igen.

Prøv nu, at vente og se om den ikke kommer igen. Hvis det er en TDC konto er det ikke ualmindeligt, at den falder kortvarigt ud.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-05 20:18

Ok, jeg væbner mig med tålmodighed lidt endnu..

Blev bare lidt nervøs for, om sletningen af cookies havde indflydelse på problemet..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 20:28

Nej, cookies husker til Internet steder som Kandu, men ikke til programfunktioner og heller ikke selv om programmerne benytter Internet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 20:47

Sorry - hotmail postserveren er som BjarneD skriver en HTTP-server.
Men jeg har 4 konti på min Outlook Express og det er kun gmail og vores egen som er en POP3 server
Men det er stadig hotmail som dukker op og vil logges på med password.

Den konto som du ikke kan tilgå...........har du prøvet via webmail
eks.
www.msn.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-05 20:53

Hvorfor MSN til en pop3 konto, Eyvind?
Ja det var selvfølgelig http jeg mente, men du kender jo også det der med svigtende hukommelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 21:18

Ok - Creamygirl har en POP3 konto som driller.
Ja det er jo ikke nogen hotmail som jo er HTTP.
Og nej den kan jo ikke tilgås fra MSN.....................sikke noget rod.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-05 23:13

creamy - hvem er din udbyder og er der andre der har adgang til din outlook express ??????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-05 01:30

Du skal have fundet din gamle papirer, fra dengang du oprettede kontoen, der står brugernavn og adgangskode, jeg tror ikke det er fordi det er fordi serveren er ikke tilgængelig, det problem havde jeg i aftes og det var en anden fejlmeddelelse der kom, noget med at serveren havde afbrudt forbindelsen, hverken spyware eller virus scanning kan slette dine konto oplysninger, har du ikke selv eller en anden været inde og rode i din mailopsætning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-05 08:43

Ja o.v.n. - men der er bare det lille problem med at skulle bruge den oprindelige adgangskode...................den har man som regel lavet om.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-05 12:49

Ændre den oprindelige adgangskode hvorfor? det vidste jeg ikke man kunne, har lige tjekket, det kan du da ikke Eyvind, eller hvad? var det et midlertidig problem creamygirl eller kan du stadig ikke sende/modtage, har du flere konti i Oulook Express, virker de andre konti?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 13:50

Selvfølgelig kan adgangskoden ændres, men det er jo ikke sikkert, at det er sket.
Nu må den "mailhungrende" melde tilbage, ikk'.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 15:54

Problemet løste sig selv, og er ikke længere eksisterende. Jeg kan igen skrive og modtage e-mails..

Tak for deltagelsen til alle..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-05 15:59

Kender det godt...................man skal bare betale regningen - så kører det igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 19:27

Bare alle problemer gik væk af sig selv