/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overflytning af harddisk
Fra : Fattig
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 07-12-05 16:41

Jeg har to gamle pcére. Den der er tilsluttet internettet er en Compac Pentium II og med kun 32 ram.(den arbejder vildt langsomt eller går "død")
Den anden er en Amitech med cpu på 650 og 192 ram.
Begge har 10 gb harddisk
Kan jeg skifte harddisken hvor styresystem Win 98, internetforbindelse og programmer der ligger på Compac computeren til Amitechén, uden at skulle formatere, altså starte helt forfra med instaleringer?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-12-05 16:48

Med win98 skulle det ikke give de store problemer.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 07-12-05 16:57

Måske er der et par drivere der skal installeres, da det ikke er sikkert at der sidder samme lydkort m.m. i den "nye".
Men prøv ad, du kan jo altid sætte den tilbage igen.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Download Excel regneark

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-12-05 18:34

Jeg fik i mit oprindelige spørgsmål ikke oplyst om at de to computere er præ instaleret og hver især geninstaleres via resrtore cdér, altså at det ikke er muligt at anvende den seperate windows 98 jeg tidligere har brugt på andre pcére. Gør det en forskel i forhold til at flytte harddisken?

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-05 01:43

Hej
Du kan kun, prøve dig frem.
Men har dårlig erfaring med Compaq.
Men ville mene, der ikke skulle være prob med at flytte HD over på din Amitech. og eventuelt genoprette Win 98

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 21-12-05 10:30

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-12-05 10:33

Hej Sofus !
Har også dårlige erfaringer med Compaq, jeg forsøgte at flytte harddisken til Amitech pcén men fik meddelelsen at harddisken kun kunne anvendes på et Compaq produkt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-12-05 10:40

Jeps, tænkte det nok.
Eller der dukker fejlkode op, replace disk og andet.