/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fjernstyrring af computer
Fra : Plambaek
Vist : 527 gange
159 point
Dato : 07-12-05 14:27

Hej

Jeg har brug for et program til at styrre en anden computer uden at skal have tilladelse. Jeg har prøvet den der indbygget i XP home. Virker fint, men der skal man have tilladelse fra den anden computer til at kommme ind på den.

Jeg er blevet anbefalet, at prøve real vnc. Jeg kan dog ikke få det til at virke, da jeg skal have en masse oplysninger om server, firewall etc.

Er der nogen der kender et program ala real vnc, hvor programmet selv finder de oplysninger den skal bruge for at virke??

Ja - helt skarp er jeg ikke

mvh

Plambæk

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 14:35

www.logmein.com gratis internet løsning

hvis det er på et lokalnetværk er realvnc altså det nemmeste.

og du bruger bare standardinstillingerne og taster et passord ind. Hvis det ikke virker med computernavnet, så tast ipadressen på den maskine der skal fjernstyres ind.
(dosvindue skriv ipconfig)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 14:37

nb: installer realvnc på begge computere. mindst serverdelen (som service) på klienten og mindst viewer-delen på den maskine du fjernstyrer fra

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 14:37

Det kræver jo at du sniger/narrer et program ind på den anden PC! Så er vi ovre i hackning og det er en seriøs ulovlighed hvor du kan risikere mange års fængsel, når det bliver opdaget!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 14:57

>tedd tror bare med tilladelse menes at der skal sidde en person ved den fjernstyrede og acceptere den indkommende forbindelse.

Det kan lade sig gøre at koble kravet om tilladelse i fjernskrivebordsforbindelser fra, husker bare ikke hvordan. Jeg har ikke lige en xp ved hånden, så hvis andre ikke har givet dig fiffet inden, sender jeg det i aften.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-12-05 15:09

Hejsa
radmin kan klare det du søger....kræver dog at service kører på remote
den som sidder på remote kan se hvad du laver.....

http://radmin.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 15:53

Progammet netmeeting kan fjenstyre uden tilladelse hver gang.
Det er gratis - og ligger allerede på din comp.
Start>søg>filer eller mapper>skriv netmeeting>dobbeltklik på mappen netmeeting>
find den lille globus conf.exe og dobbeltkik på den
Det skal gøres på begge comp.
Programmet kan meget andet.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 07-12-05 17:41

Det program du søger hedder Dameware NT Utilities eller Dameware Mini Remote... Jeg kan dog varmt anbefale Dameware NT Utilities da der følger et væld af ekstra tools med, såsom Remote Command-prompt eller Remote Registry
link : http://www.dameware.com/

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-12-05 01:25

Jeg kender ikke real vnc.

Se på dette som en mulighed.
http://www.symantec.com/region/can/eng/product/pcanywhere/

mvh
jakjoe