/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Til Severino
Fra : ferik
Vist : 402 gange
500 point
Dato : 07-12-05 09:35

Tak for hjælpen i søndags

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 13:45

Og onsdag og fredag?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 15:10

ja det er dejlig med hjælpsomme folk
du vil måske også hjælpe, læg din mail adresse på hjemmeside www.erikogco.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 16:20

Det er da en farveglad side og men desværre lavet i frontpage dårlige koder, men hvad har du brug for ??? Jeg er ligeglad med point, men hjælper da gerne, hvis jeg kender spørgsmålene.

Syntes ikke rigtigt at jeg er faldet over dem !!!

PS min mail finder du under min profil, men læg spørgsmålet her på kandu også - så skal jeg gerne hjælpe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 16:26

Nu er det sådan "glade bentjuul", at ferik og jeg mailer ret meget sammen, for at han kan få hurtige svar, og somme tider bruger vi lavfrekvensen (telefonen). Som du nok selv har observeret, så er KANDU lidt træg en gang imellem, og så er det, at det er godt med andre muligheder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 16:32

bent - Det som du af gode grunde ikke ved, er at jeg er ferik's hjælpe webmaster, så når han har noget der ikke virker på hjemmesiden, så har jeg tilladelse til at gå ind og rette problemerne.
Det er bl.a. derfor at vi bruger den direkte kontakt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 17:01

Severino hvis du lige vil forklare hvad du mener med "glade bentjuul" ???

Ferik vi er flere der hjælper andre kandu brugere via mail og telefon og hjælper også gerne dig, men det kræver at vi kender dine spørgsmål, og måske kunne vi hjælpe dig til en "rigtig" hjemmeside med gode koder.
Mine evner strækker sig indenfor "rigtig" html, færdiglavet flash elementer, noget javascript.
Skulle du få brug for en flash film, knapper, bannere så kan du bare give besked, og det koster dig ikke et point med mindre det er et spørgsmål her på kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 17:24

Nu må du ikke tro, at jeg forlanger point af ferik, hr. bentjuul! - Det er noget han giver i taknemlighed for at jeg bruger tid på at hjælpe ham med at få sine sider til at køre som han ønsker det.
Det layout som ferik laver, er som han selv ønsker det, og jeg har derfor kun den opgave, at rette fejl, der hindre siden at køre korrekt.
Ferik er jo ikke så ung mere, og man kan derfor heller ikke forlange at han skulle sætte sig ind i avancerede hjemmesideprogrammering.
Personligt syntes jeg det er prisværdigt, at han tør begive sig i kast med de sider som han har lagt ud. - Hans problem er at han ikke kan nærlæse koderne for fejl, og det er så her jeg går ind og retter dem, så de virker, hvorefter at JEG up-loader dem igen.

Fantasi og humor er en god ting, hvis man forstår sig på det. Så derfor vil jeg ønske dig en Glædelig Jul hr. bentjuul! ;.)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 17:33

Jeg forstår ikke lige hvorfor du severino svarer på det jeg skriver til ferik !!! - det er jo hjælp der tilbydes til ferik, så skulle du ikke lade ham svare på den hjælp han bliver tilbudt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-05 17:39

Det skal han da også gerne få lov til, men set i lyset af den måde du bryder ind i et spørgsmål der er stillet til mig, så må du da finde dig i at jeg også giver et besyv med i tråden. Men hvis det ikke er gået op for dig, så rul op til øverst på siden og læse: Spørgsmål : "Til Severino"

Det var alt fra mig i denne tråd!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 17:50

Citat
: ferik Dato : 07-12-05 15:10

ja det er dejlig med hjælpsomme folk
du vil måske også hjælpe, læg din mail adresse på hjemmeside www.erikogco.dk

Nu virker den kommentar til tedd ovenover som om at ferik har brug for hjælp udover dig og derfor skriver jeg herefter til ferik

Citat
bentjuul Dato : 07-12-05 16:20

Det er da en farveglad side og men desværre lavet i frontpage dårlige koder, men hvad har du brug for ??? Jeg er ligeglad med point, men hjælper da gerne, hvis jeg kender spørgsmålene.

Syntes ikke rigtigt at jeg er faldet over dem !!!

PS min mail finder du under min profil, men læg spørgsmålet her på kandu også - så skal jeg gerne hjælpe.

//bentjuul

og desuden er det et offentlig forum, hvor alle kan bidrage med kommentarer i et hvilket som helst spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 19:00

jeg vender tilbage senere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 20:57

jeg må faktisk sige at jeg i øjeblikket har en rigtig dårlig "fornemmelse" over nogle af de indlæg der har været, men måske tager jeg fell (det håber jeg)
hvis der er noget der syntes at jeg gjort noget forkert, så sig det ligeud
den 11-10-05 kl. 11.09 stillede jeg ? nr. 75952, de svar der kom var desværre ikke noget jeg kunne bruge til noget
på det tidspunkt var jeg tæt på at opgive min hjemmeside (det kan da være at nogen syntes at jeg skulle det)
jeg kom så til at tænke på at "severino" måske kunne hjælpe mig, jeg vidste at han havde været meget hjælpsom i en anden sag,
jeg sendte så en mail til ham, og spurgte ham om han ville hjælpe mig, hvad han straks sagde ja til, da det var nødvendig at sende min kode til hjemmesiden, til ham direkte
den ville jeg selvfølgelig ikke lægge her på KANDU, det tror at i godt kan forstå,
jeg ved at severino har brugt rigtig meget tid på at hjælpe mig, så lidt point er kun en ringe tak
venlig hilsen fra årgang 1937 og tildels nybegynder i det her med computer, jeg håber da, at der også er plads til mig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 21:01

Øh Det sg ikke det Ferik! Men fordi han hjælper dig privat så kan man vel egenligt ikke give points på Kandu for det? Synes ikke det hænger sammen! Der er jo ingen udover dig og Severino der får hjælp?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 21:02

Og Kandu er vel i bund og grund et vidensforum?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 21:27

hvis KANDU er et vidensforum, kan jeg da ikke fostå at i kloge hoveder, ikke hjalp mig da jeg stillede ? nr. 75952

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 21:29

Jeg kan godt forstå at du har en dårlig fornemmelse ferik - når du lader severino svare på tilbud om hjælp til dig med
Citat
severino Dato : 07-12-05 17:39

Det skal han da også gerne få lov til, men set i lyset af den måde du bryder ind i et spørgsmål der er stillet til mig, så må du da finde dig i at jeg også giver et besyv med i tråden. Men hvis det ikke er gået op for dig, så rul op til øverst på siden og læse: Spørgsmål : "Til Severino"

Det var alt fra mig i denne tråd!

Efter at du tidligere til tedd spørger om han vil hjælpe og jeg umiddelbart efter tilbyder min hjælp bare spørgsmålet er stillet i dette forum.... men severino mener i dit spørgsmål at vi skal holde os væk ?????

//bentjuul

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 21:31

til tedd!
du syntes vel ikke at jeg skulle lægge min kode ind her på Kandu ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 21:43

Du kunne jo ha kommet med det link! Som jeg ser dit spørgsmål så er det bare gratispoints til Severino? Vi andre aner jo ikke ikke hvad der foregår! " Her er der points fordi du hjalp mig i søndags" Ikke særligt oplysende! Jeg siger ikke der foregår noget forkert ellers ville jeg ha udtrykt mig anderledes, men du er i et vidensdeleforum og så siger man ikke "tak fordi du hjalp mig i søndags" Der må være nogle referencer!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 07-12-05 21:46

Tak fordi du hjalp mig med at lægge fliser i onsdags! Jeg har ingen penge så du får 500 points på kandu! *L*

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 21:51

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 21:54

Ok!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-12-05 22:08

til bentjuul
har du slet forstået noget
du havde masser af muligheder, for gå ind i mit ? nr. 75952

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 16:24

http://www.kandu.dk/dk/spg/75952

Hvis dit spørgsmål den gang ikke blev tilfredsstillende besvaret, så ser det da mærkeligt ud, at du har lukket det - givet 500 point for svaret fra "BjarneD", samt strøet 4 stjerner oveni?! ...Som jeg opfatter kandu, så havde det da været langt mere hensigstmæssigt at lade spørgsmålet forblive åbent. Selvom du efterfølgende kontakter "Severino", så kunne du da have ladet ham/hende svare i tråden. På denne måde kunne andre kanduer også have lært noget..

Det er set før, at én kandubruger hjælper en anden bruger privat - og efterfølgende pøsser point på vedkommende her på kandu - og ærlig talt, så forstår jeg udmærket, at både Bentjuul og Tedd undrer sig over denne fremgangsmåde!!

Forøvrigt mangler jeg én der gider komme og pille julepynt af juletræet den. 27/12. Nogen der melder sig?!

Belønningen er 500 pebernødder

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-05 17:05

jeg skal overveje at hjælpe dig med juletræet, hvis du komme her med det

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-05 17:38

vedr. ? 75952
creamygirl!
jeg kan ikke huske det nøjagtig, men mener at huske, at ? stod åben i omkring 10 dage, så jeg troede ikke der ville komme flere gode indlæg, ( ind imellem bliver folk kritiseret for ikke at lukket hurtig nok) jeg syntes bestemt ikke det er nemt at gøre alle tilfreds, så det jeg ikke gøre
jeg har set her på Kandu, at fuldstændige værdiløse tip har fået 4-5 stjerne, så jeg syntes at "bjarneD" fortjente stjerner og point, og det må vel være min vurdering!
jeg bruger og læser meget her på Kandu, det der med point, det må jo være vigtig for noget kan jeg forstå

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 20:40

Personligt er jeg fløjtende ligeglad med, om du giver 500 point til den ene eller den anden. Men jeg vil have lov til at påpege, at kandu er en videndatabase, samt at både Bentjuul og Tedd er seriøse brugere på kandu, med masser af gode svar..

De to havde med 99,99% sikkerhed ikke "gøet" af hverken dig, eller Severino hvis du havde valgt at gå udenom kategorien "hjemme sider" (en seriøs emnegruppe) og i stedet havde drysset dine 500 taknemmelighedspoint af i en "smalltalk", (hvor INGEN alligevel forventer noget seriøst)..

Desuden synes jeg at Bentjuul's første tre kommentar i denne tråd viste tydelige tegn på, at han rent faktisk ønskede at hjælpe dig. Desværre mente din "personlige Webmaster" noget andet - og jagede ham nærmest ud af tråden, fordi du jo åbenbart allerede havde fået hjælpen via mail, eller telefonisk..

Præcis sådan en adfærd fortæller med al sin tydelighed, hvem pointene betyder mest for..

Mere suppe kan der vist ikke koges på det ben

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-05 21:07

creamygirl
? vil du ikke lige forklare hvad du mener med denne sætning

"Præcis sådan en adfærd fortæller med al sin tydelighed, hvem pointene betyder mest for.."

jeg har da allerede i går forstået at der var nogle der syntes at jeg havde gjort forkert, så hvorfor bliver du så ved med at sparke til en mand der allerede ligger ned
jeg syntes at du skulle få en lidt venligere tone på

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 22:03

En venligere tone?!..Min tone er skam venlig og jeg fornemmer ikke at du allerede ligger ned..

Life only sucks if you let it *S*

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-05 22:19

creamygirl
jeg kan da fortælle dig at jeg, at jeg i dag har modtaget meget venlige mail fra to af dem der også har deltaget her
også fra en som du formentlig regner med er på dit hold
mon ikke vi skulle stoppe her, det ser jo ikke ud til at du vil svare på ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 23:02

Jamen kæreste dog. Jeg er da overhovedet ikke i tvivl om, at både Bentjuul, Tedd og Severino alle er venlige mennesker. Hvor har jeg påstået andet - og hvor ser du, at jeg påregner mig som en del af et hold?!

Sikke en gang vrøvl!

Kandu er IKKE opdelt i hold - men det hænder jo, at ens indgangsvinkel til tingene falder sammen med andres, hvilket altså ikke betyder at man er "på hold"

Kan/vil du ikke forstå dette, så tror jeg du har helt ret i, at vi stopper her..

Desuden så har jeg besvaret alle dine spørgsmål - Du kan bare ikke få øje på svarene, fordi mine svar ikke falder sammen med din holdning..