/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton AntiVirus
Fra : ppk
Vist : 650 gange
200 point
Dato : 06-12-05 23:17

Hej

Min virusscanner kommer hele tiden med denne besked !

Security Alert
Path: c:\WINDOWS\system32\dnssvc.exe
Filename: dnssvc.exe

Det er lige gyldigt om jeg trykker OK til Permit eller trykker OK til Block
den kommer hele tiden igen.

Det kunne virke som om den ikke kommer ígen hvis jeg tager mit kabelmodem fra !

Skulle der være nogen der har en løsning på dette spørgsmål, og om den fil evt. kan undværes ved at slette den direkte inde i stifinder.

PPK

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-12-05 23:28

Sådan noget kan du altid finde ud af ved at omdøbe filen til f.eks. dnssvc.old

Når du så genstarter, vil du finde ud af om filen var nødvendig eller ej. Du kan altid starte op igen i sikkerheds tilstand og omdøbe filen til den originale navn.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 06-12-05 23:51

Block endelig den fil http://www.bleepingcomputer.com/startups/dnssvc.exe-12333.html

Så vil jeg foreslå dig dette:

Hent denne virusscanner http://www.claymania.com/KASFX.EXE

Udpak den, tast <enter>, og lad den opdatere. Sæt et ekstra fluen i DRIVE, og klik så "Scan/Clean".

Scanningen kan godt vare længe, afhængig af hvor mange filer den skal scanne.

Når scanningen er færdig, klik OK, EXIT, og EXIT.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-12-05 23:53
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-05 23:54
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-12-05 23:59

Ja, selvfølgeligt har du virus når din virusscanner kommer og siger at du har virus. At din scanner IKKE formår at fjerne virus'en viser blot at den ikke er helt så god som du troede. Men da det er Norton Antivirus du har, tror jeg ikke på det. Hvis din Norton er en gammel gratis-version, så JA. Så skal du enten købe den nyeste version eller gøre som jakjoe siger. Da du ikke i dit spørgsmål fortæller noget om disse spørgsmål, kan du heller ikke forvente at få et 100% godt svar.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 07-12-05 09:30

start op i dos og slet den ... det er nemt

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 07-12-05 09:30

start op i dos og slet den ... det er nemt

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-12-05 15:36

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

Så skal jeg nok hjælpe dig med at fjerne det snavs du har..

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-12-05 08:30

Hej arlet

Jeg har nu fået hentet de to programmer, så nu er spørgsmålet om hvordan jeg så får fjernet de ting der ikke skal være der.

Ewido har fjernet nogle forskellige ting, men jeg tror der er mere tilbage.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-12-05 11:57

Ja, så lægger du både loggen fra ewido og loggen fra hijackthis herind, så kigger vi på den og fortæller hvad mere du skal slette

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-12-06 09:21

Tak for svaret stl_s.