/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Munke kor musik
Fra : hjr
Vist : 2762 gange
120 point
Dato : 06-12-05 23:06

For nogle år tilbage var der et mandekor/munke der sang nogle meget flotte sange. Er der nogen der kender dem og deres navn.
Kan nogen hjælpe mig til at finde frem til deres musik/navn.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-12-05 23:15

Det må være Tyske Enigma.

http://www.enigma.de/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-05 23:16

Der er lidt at vælge mellem her, men ikke mulighed for at høre et uddrag

http://www.inform.dk/numen/euro2.html

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-12-05 23:34

Måske er det Gregoriansk Korsang du tænker på. Jeg har en CD med:

Chant School of Münsterschwarzach Benedictine Abbey. Den hedder Gregorian Chant.

Accepteret svar
Fra : Tribler

Modtaget 120 point
Dato : 07-12-05 08:18

Jeg er sikker på at, det er Gregorian - Masters of Chant.

Hilsen Tribler

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-05 11:28

Hej med dig!

Gregorian chant - her er et link, så du lige kan lytte til det engang

http://www.cdon.com/main.phtml?nav=10930&nav_genre=10930

Vaxen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-12-05 11:48

Ja, jeg tænkte også på det tribler, men kunne ikke huske navnet.

Men man kan høre og købe dem på iTunes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-12-05 13:02

Der er et kor der har indsunget både decideret kormusik og så også mere populærmusik som f.eks. Mark Knoplers brothers in arms, udsat for kor.

de hedder The Gregorians.
og ikke andet derudover.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 07-12-05 17:19

Har måske ikke fået helt forklaret hvad det var jeg mente... det kunne godt lyde lidt af the Gregorians men det var meget mere pop agtigt det var et stort hit nogle år tilbage og det blev spillet meget i radioen. Om det var et munkekor eller det var mænd der fik lov til at spille i et ellers lukket kloster ved jeg ikke... måske hjælper det

Godkendelse af svar
Fra : hjr

Dato : 07-12-05 23:49

Tak for svaret Tribler.