/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
programming
Fra : Abdis
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 06-12-05 20:51

I need a class of java which can guess a word who can help me that please i mean like a gueesing game of word

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-05 21:16
Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 07-12-05 08:32

Who is guessing - you or the computer?

If it is the computer, you need access to a (very long) list of accepted words in the relevant language.

If this is part of an excercise at school, you should be doing your homework yourself.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-05 08:38

Eyvind -> Det er javascript ...ikke java

Here is the game of 'Hangman' as a java class file : http://javaboutique.internet.com/Hangman/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 10:29

Indtil jeg bliver klogere Molokyle - så er java bare java.
Nøjjjjj manner, du har den rigtige Hangman.
Den må jeg kigge på.

Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 07-12-05 10:45

Javascript er et java-lignende fortolket sprog. Det bruges typisk i websider, hvor det afvikles i klientens browser - i modsætning til Java Server Pages (JSP), som er en rigtig Java applikation, og afvikles på serveren. Midt imellem ligger Java applets, som er rigtig java, men afvikles i en sandkasse på klientsiden.

Det er en noget begrænset ordliste den klasse har. Det er programmet, der vælger et ord, og brugeren, der skal gætte.

Den gør nok lidt mere ud af grafikken end Abdis har brug for til sin opgave.

Hvis Abdis kopierer den råt, så tror jeg ikke lærereren vil være i tvivl om, at han ikke har skrevet den selv. Men hvis Abdis selv kan finde ud af at skære alt det overflødige fedt af, så har han jo også lært noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-05 13:34

Om Abdis går i skole eller ej? Er for så vidt sagen uvedkommende pmbruun?

Jeg spørger selv ind imellem til 'ting' ...fordi jeg af natur er nysgerrig ...og doven !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-05 13:44

Molokyle - det er da første gang jeg har hørt at du er doven.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-05 15:41

Eyvind -> ...men; næppe sidste

</MOLOKYLE>> 5-)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-05 15:42

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-05 15:42

Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 08-12-05 09:42

Hvis Abdis går i skole, er det næppe ligegyldigt for ham, hvis han afleverer den java klasse som løsning på sin opgave, for så vil læreren med det samme se, at det er afskrift. Da jeg ikke er sikker på, om Abdis selv er klar over det, syntes jeg han burde gøres opmærksom på det.

Hvis han ikke går i skole, kan han jo bare ignorere de kommentarer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-05 14:52

*.java source filen findes jo hér : http://javaboutique.internet.com/Hangman/Hangman.java

..så mon ikke man lidt 'fiffigt' kunne 'lade som om..' man havde lavet den selv; ved en simpel rekompilering pmbruun ?

</MOLOKYLE>