/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Min mobil i udlandet
Fra : Innocent
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 06-12-05 15:50

Min mobiltelefon kører i abonnement hos en TDC- underleverandør med tilhørende chip.
Jeg rejser til Egypten, og har brug for at føre en hel del lokalsamtaler dernede uden at blive ruineret. Er det så enkelt, at jeg blot kan købe et taletidskort dernede og udskifte chips'en? Jeg har brug for et nummer, så der også kan ringes TIL mig.

Kloge ho'der hjælp mig - På forhånd tak

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-12-05 16:03

Jeg har telmor og var i kina og brugte min mobil i 3,15 min det kostede hold fast 56,50 kr næsten 20,- i min så køb et taletidskort

Zita

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-12-05 16:11

Jeg var i Polen - og ved første tankstation købte jeg et kit med chipkort med taletid.

Selvfølgelig kan der ringes til og fra telefonen.
Og du sparer roaming!

Men chipkortet skal være lokalt - du kan ikke tage et med herhjemme fra!

Rigtig god tur!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-12-05 16:13

Køb et lokalt taletidskort, det er altid det billigste. Husk det er ikke sikkert, at det virker, hvis din tlf. er låst!!!!

PS: 20 kr. i minuttet, er rimeligt, jeg har flere gange betalt det dobbelte!!!!

MVH

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 06-12-05 16:37

Min mobil er oldgammel, chippen fik jeg tilsendt for 1½ år siden. Ingen telefongæld.
Der må vel være en grænse for TDC's glubskhed. Er faren der?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 06-12-05 17:30
Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-12-05 17:40

Innocent

Det har intet med alderen på din telefon at gøre.
Telefonen er DIN.
Den er betalt og (formoder jeg) ikke simlåst.

Du kan bruge din telefon alle steder. Du skal bare købe lokalt chipkort og taletidskort.

Det lyder enkelt - og det ER enkelt.

Godkendelse af svar
Fra : Innocent

Dato : 06-12-05 20:00

Tak for svaret jakjoe. Det var virkelig "GUF", og tak til alle andre.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-12-05 20:37

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe