/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spil og gæst på xp
Fra : turia
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 06-12-05 11:26

Hi alle sammen.
Jeg har et lille prob som en af jer måske kan løse for mig,
jeg skal ha oprettet en gæst på min pc det har jeg osse gjort men gæsten kan ikke få adgang til at
spille spil på mit drev D. min hd er opdelt i 2, den kommer ud med noget om at gæsten skal ha tilladelse af
administratoren, men hvordan man gør det, jeg køre windows xp,
Håber der er en som kan hjælpe.
M.V.H.
Turia

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 06-12-05 11:40

Hej
Du går ind i kontrolpanel og vælger brugerkonti. der kan du vælge at give din ven administrator ´status.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : turia

Dato : 06-12-05 12:12

Hi K_M_S_
det skulle gerne være sådan at min gæst ikke kan komme ind og rørre ved de fors
ting
på pc-en, det er nemlig det der er sket gæsten havde rørt ved nogle filer så jeg måtte formatere min hd.
men skulle gerne komme ind og spille de spil der ligger på pc-en.
M.V,H.
Turia.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 06-12-05 12:21

Hej turia
Der er kun de to indstillinger i brugerkonti og når din gæst står som administrator har han adgang til det hele på pcen.
E.V.T. kunne du instalere spillet på det andet drev hvor han har adgang, så kan der ikke gå så meget galt.
K_M_S

Kommentar
Fra : turia

Dato : 06-12-05 12:25

Hi K_M_S.
Det vil jeg så lige prøve. og så se om det
kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-05 13:16

Gæstekontoen har næsten ingen rettigheder, du kunne oprette en konto med Begrænsede rettigheder og kalde den Gæst, når der er begrænsede rettigheder kan gæsten ikke ødelægge noget på computeren

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-05 14:14

et på win 2000, som nok også gælder XP
H-klik på spilmappen >deling >sikkerhed>tilføj>find og dobbeltklik på gæst>ok>
Marker gæst>hak af i de ting gæsten må>anvend>OK
Så skulle den vist være der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-05 14:16

et = set

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 07-12-05 00:00

Tak for svaret Eyvind.
det var lige det jeg manglede mange tak for det Eyvind.
Og til jer andre mange tak for de svar jeg fik fra jer,(B)