/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Halvanden linieafstand i "Mail" på mac??
Fra : werter
Vist : 3643 gange
100 point
Dato : 06-12-05 10:30

Til mac, system X hører et mailprogram, hvor man kan instille de utroligste ting (til og med hældningen på skyggen på skyggede bogstaver!!). Men jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør noget så simpelt som f.eks. ændre linieafstand. Et sted i HJÆLP fandt jeg en forklaring, der henviste til den "knap" nederst i vinduet "skrifter"; men den var der bare ikke!

Er det i øvrigt rigtigt, at der ikke findes nogen dansk stavekontrol til dette mailprogram?

Vl h
Werter

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-05 12:50

Jeg kan heller ikke finde funktionen.
Hvis du taster æble-T, når du er inde i en ny besked, får du skrift/tegnpaletten frem. Nederst er der en værktøjsknap. Dette findes i alle (relevante) Apple-programmer.

Jeg ville nu ikke bekymre mig om det: Mange brugere vil kun læse mails som ren tekst, og så er dine formaterings-anstrengelser forgæves. Hvis det er vigtigt med formateringen, så vedlæg et TextEdit-dokument.

Alle (Apple-) Cocoa-programmer kan stavekontrolleres. Løsningen hedder cocoAspell. Googl ordet, eller brug flg. link:
http://www.theilgaard.dk/artikler/MOSXdk-DKstavekontrol.html
Det fungerer som en tjeneste, og derved kan du bruge det i masser af forsk. programmer.
God fornøjelse.
Jens

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 15-12-05 16:58

Kære kipros.
Jeg er dig meget taknemmelig for dit udførlige svar!
Linieafstand: Hjælpteksten passer åbenbart ikke.
Det gør den heller ikke ifoto, hvor jeg forgæves har prøvet at retouchere i overensstemmelse med "Hjælp.s" anvisninger.
Stavekontrol: Omsider fik jeg den installeret - og den er jeg meget glad for (selvom det er de mærkeligste stavemåder og orddelinger, den nogle gange vil prakke mig på. Og så har den åbenbart en masse ord, der ikke eksisterer, så ikke alle mine gale stavninger bliver opdaget. Men den er dog langt, langt bedre end ingenting!
De bedste hilsener fra
Werter