/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
KANDU hjælpe med mere lyd?
Fra : jomfruane
Vist : 324 gange
120 point
Dato : 06-12-05 09:08

Jeg har anskaffet en ny computer hvor alt er instaleret på forhånd.
Mit problem er at lyden er ALT for lav når jeg afspiller lyd fra nettet.

Jeg kender funktionen "lydstyrke" og den er selvfølgelig sat på maksimal.

Jeg holder af at høre taleradio mens jeg arbejder, men det er slet ikke højt nok. Hverken i højtalerne eller når jeg bruger høretelefoner.

Jeg har lagt musik ind fra mine egne cdér og når disse afspilles er der intet problem.
Min windows er helt up to date og alt hvad DR anbefaler er prøvet (jeg vil gerne høre deres programmer).

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-12-05 09:20

Hej
Prøv at opdatere alle dine drivere, til lyd.
Ellers er der i mediaplyaer, også noget, der kan skrues op for, under funktioner/indstillinger.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 09:23

Som sagt var computeren instaleret da jeg købte den. Ved derfor ikke hvad der ligger af drivere eller hvordan de skal opdatreres.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 09:25

DR netradio åbner i en afspiller som jeg ikke kan ændre på. Jeg har forsøgt at vælge at åbne DR i win media player, men det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-12-05 09:32

Under HJÆLP i Media Player, kan du opdatere.
Ellers gå til START/KONTROLPANEL/ SYSTEM/HARDWARE/ENHEDSHÅNDTERING
kLIK PÅ ENHEDER TIL LYD.
Dobbelt klik på de forskellige enheder, og opdater driverne

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-12-05 09:34

Eller prøv at gå til kontrolpanel/lyd, og se om der er skruet tilstrækkeligt op

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 09:56

tak for anstrengelserne, men den siger den ikke kan finde nyere versioner af drivere og jeg kender funktoinen med at skrue op, så den har jeg prøvet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 09:57

Som sagt har jeg faktisk kun problemet med DR

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-05 10:09

Nu ved jeg ikke hvilken Media player du bruger,men du kan hente Stream linket her til de forskællige Dr stationer>
http://www.dr.dk/netradio/html/afspillere/03.shtml
Så kan du afspille stationerne i din standart Media player(gem dem som playlist i din media player)
UnderstØtter WM/Winamp/real player,formatet er wma.
Jeg bliver nød til at løbe nu,men er tilbage senere på dagen,vis du behøver hjælp med din media player(hvordan du gemmer streame linket som play list.

Manse9933

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-12-05 10:11

Så kan jeg ikke hjælpe mere.???
Det kan måske skyldes, at lyden, ikke er højere på DR.
Har du prøvet andre musik kanaler.
Du kan finde dem i Players mediacenter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-05 10:11

Klik f.eks. på 128Kbps ud for en af stationerne

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 10:30

Hej manse, ja det har jeg vist brug for hjælp til - giver ikke mening.
Desuden åbner en cd afspiller - ikke windos media player.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-05 13:47

Okay,det virker som om du har rod i regedit,har du kørt et regcleaner program for nyligt??

Hvilken Media Player bruger du??
Jeg bruger personligt Winamp,til at høre Dr Radio o.a med.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-05 14:12

Regcleaner program>
RegSupreme 1.3

http://www.macecraft.com/downloads/
når du åbner det første gang så spørger det om at opdaterer cachen,klik>ok,når den er færdig,
så åbner der sig en anden dialogboks,sæt den til Aggressive>Start.

Når den er færdig,så klik på fix i bunden af programmet,så kommer der en dialogbox frem hvor
du giver backup af de nøgler du sletter et navn>ok,så kan du gendanne disse nøgler igen vis
der opstår problemer(det har jeg aldrig oplever,jeg har licens til alle reg cleaner programmerne fra Macecraft,og brugt dem igennem mange år)ellers spørg.

Programmet er fuldt funktions dygtigt i 30 dage.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-05 14:14

Bagefter finder vi ud af resten.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-05 19:30

Tak jeg er på en anden pc nu, skal lige havde den nye på nettet i morgen tidlig.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-12-05 10:07

RegSupreme 1.3 er kørt.

ingen ændring.

jeg kan ikke gemme og afspille som vejledt på dr´s hjemmeside. - der gemmes 0byte.

jeg afspiller direkte i windows media player istedet og kan kun høre musik som er forholdsmæssigt meget højere end tale (der er så lav at den er svær at forstå)

Hvad er dog galt?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:14

Den media player du bruger >gå ind i>funktioner>filtyper og sørg for at wma filtypen er markeret(prøv at markere alle filtyper vis du kun bruger den ene media player),,anvend>ok
Prøv så at gå ind på Dr og klik på en af kanalerne> 128Kbps

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:15

for at være meget grundig,genstart pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:26

Prøv at bruge Winamp,jeg bruger overhovedt ikke WMP,ellers må du geninstallere din lyddriver.
Afinstaller lyddriver,kør reg clean,gneinstaller lydriver.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-12-05 10:29

Nu har jeg genstartet og det hjalp faktisk en lille smugle, dog kun med høre bøffer.

Jeg kan godt høre tale, men den er ikke høj.
Det er dog til at leve med.
jeg har skrevet til dr de har også en hjælpe funktionen, så tak for hjælpen her.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:43

De hjælper ikke med andre media players end deres engen net player,prøv at geninstaller din lyd driver,bare spørg.
Eller gå ind i >kontrolpanel>Lyde og lydenheder>lydindstillinger>højtalerindstillinger>avanceret>højtalere>højtalerindstillinger> og sørg for at den er indstillet efter hvilke fysiske højtalere du har.
Gå ind samme sted i toppen>ydeevne>og sæt de to sliders til>fuld og bedst.
Tjek og dine højtaler stik bag i pc'en sidder i de rigtige ud og indgange.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:46

Lyde og lydenheder>lyd styrke>højtalerindstillinger>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-05 10:53

Har du tilslutte dine hørebøffer til høtaler udgangen,eller begge,f.eks. højtaler og hørebøffer til samme udgang(dobbeltstik)så prøv kun at tilslutte en ting af gange og hør
om det hjælper,jeg har oplevet at nogle onboard lyd kort(chips) ud gange kun kan have en enhed tilsluttet til samme udgang(lyd kortet kan ikke trække mere en enhed af gangen,er også set på Pci lydkort)

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 08-12-05 20:09
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-12-05 09:21

Hej igen, manse det er på min bærebare pc jeg har problemet, den har indbyggede højtalere.

Ponti jeg har kigget, det ser seriøst ud, skal lige havde den bærbare online (det har jeg også problemer med ) så forsøger jeg om det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-01-06 00:29

Jeg har stadig virkelig dårlig lyd!
har registreret at når jeg høre musik hvori der også indgår sang er denne væsentligt lavere end selve musikken. det er gu da underligt?

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 11-02-06 16:11

jeg fandt selv et flueben langt inde i maskinens opsætning hvor "voice" var slået fra.