/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dvd
Fra : ultra2
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 05-12-05 17:02

jeg har hørt at man kan rette softwaren i dvd drevet.
jeg har brændt en film som ikke kan ses i 2 forskellige dvd afspiller
så var der en der sagde at der findes en lås i dvd drevet eller hvad det nu hedder ( det skulle have noget med koder at gøre) findes der et software der kan låse op eller er det en historie

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 05-12-05 17:17

der findes forskellige codecs... måske det er det han mener.. tjek f.eks. her http://www.cole2k.net/

Mikael

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 17:20

Nu kan der være flere grunde til det! Enten at afspilleren ikke kan afspille + eller - skiver! Eller at filmen du kopierer er kopisikret, eller det er ntsc format eller en anden landekode!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 17:26

det er ikke lande kode e3ller codex
2 stk dvd afspiller af mærket denver købt med 3 måneders i mellem og begge kan afspille + og - den ældste kan men ikke den nye.
en edb mand sagde du skal ind i dvden og rette slette en kode ? som den afsætter på dvd skiven

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 17:27

det skulle være en form for lås

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 17:35

det hedder vel firmvare ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 17:41

Det har jo ikke noget med dvd brænderens firmware hvis den kan brænde DVD'en og du kan se den på computeren!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 17:47

den kan ses på pc men ikke på den ene dvd
i firmware er der en kode der skal slettes koden sættes ned på skiven og så går det galt

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 17:53

har lige ringet til ham.han siger at brænderen afsætter en kode på skiven som dvd afspilleren læser denne kode skal slettes. der findes software til det men han kan ikke huske hvor det er

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:27

anydvd er svaret!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 18:29

http://www.slysoft.com/da/download.html

Hvad hedder din dvdbrænder?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 18:36

plextor 712 a

anydvd har jeg -clonedvd 3-nero-cheeta brander-vso-dvd shrink
lige lidt hjælper det

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-05 18:51

Tjah! Har nu ikke hørt om brændere der skriver specifikke koder på dvd skiven!
Men her er den sidste nye firmware http://www.plextor.com/english/support/downloads/firm_712.htm

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-05 20:22

>>ted
heller her..............
men det kan være der menes at brænde koder på skiven = 1:1 copy

lav en test herfra http://www.sikkopi.dk/

følg vejl.
"Nu dansk vejledning til 2 sheep-test"

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-05 20:56

Jeg tror dit problem er din dvd aspiller har en besemt regilionskode .

- Løsningen er simpel , hvis du bruger det program der hedder DVD decrypter 3.5.4.0 (kan downloades fra www.sikkopi.dk) og bagefter bruger DvDShrink til
at comprimere den med, også tilsidst brænder den med DvD decrypter ... det burde virke : ) .

Andrewz

Kommentar
Fra : camco

Dato : 05-12-05 22:31

Du skriver ikke noget om hvilket fabrikat skiver du du bruger,jeg har selv erfaret at det kan have stor betydning, da det ikke er alle dvd afspillere der er lige "glade" for alle fabrikater, prøv evt. med et eller flere forskellige fabrikater til du finder et dine afspillere kan med, jeg har selv tre afspillere, en Lg,Denver og NorthQ og på disse maskiner har jeg stor glæde at skiver fra Prodye

Camco

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 22:33

dvd decrypter og shrink er prøvet.
nu har jeg lavet 3 dat filer og brændt dem og kopieret dem fra skiven over på hd uden problemer
plextor firmware er opdateret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-12-05 22:38

hvem har de skiver prodye.
har aldrig hørt om dem
mine hedderyakumo til cd
premium for dvd

Kommentar
Fra : camco

Dato : 06-12-05 15:37
Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 08-12-05 07:32

Tak for svaret tedd.