/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
blæsermotor til MB190E
Fra : hondazoomer
Vist : 540 gange
58 point
Dato : 04-12-05 23:10

min blæsermotor vil ikke køre rundt , den har mistet megnetismen .....
kan man sætte 2 megneter på den ,1 her og 1 modsat ,så den køre rundt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 00:30

Hvsi det skulle være tilfældet hvilket jeg tvivler på kan du remagnetisere med en kraftig magnet.. Brug af motoren vil normalt holde magnetiseringen ved lige.
Jeg kunne da bedre forestillemig, at det var opslidte eller hængende kul der er årsagen.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 05-12-05 12:47

det er ikke hængende kul , da jeg har sat "nye" kul på (læs til passet nogle kul jeg havde liggende)
og jeg har sat leger i isted for de faste der sad i ......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 13:25

Mål om der er gennemgang i viklingerne.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-12-05 19:42

Det kan være blæser modstanden der er defekt.
alimak

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 07-12-05 09:23

der er genemgang i viklingerne og der er modstand....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 58 point
Dato : 07-12-05 09:57

Jeg er ikke helt tryg ved det du beskriver og har gjort, men det er under alle omstændigheder ingen stabil løsning at reparere mere på den blæsermotor. Køb en anden på et autoophug.

Godkendelse af svar
Fra : hondazoomer

Dato : 08-12-05 09:30

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-05 11:00

Jeg ved godt, at det ikke var det svar du ville have, men jeg syntes ikke der er nogen grund ti til at give dig anvisninger på noget der ikke holder. Jeg har som gammel mekaniker prøvet det meste og en af mine erfaringer er,at det ikke kan svare sig at bruge for meget tid på, at bikse noget sammen, der ikke holder i længden når der findes bedre ting at bruge sin tid til.