/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word
Fra : Mosebaek
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 04-12-05 21:57

Hvorfor kan jeg ikke lægge baggrundsfarver på mine tekst-dokumenter i Word,uden hele formateringen ændres. Bl.a. sideopsætning, øverst på ”linealen” forsvinder i samme nu jeg vælger en farve i ”formater” og ”baggrund”. Når jeg så klikker på ”vis” og ”normal”, falder det hele på plads igen. Men samtidig forsvinder også farven og skærmen er alm. Hvid igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-12-05 22:12

Kender problemet, og har opgivet at fixe det.
Der kan muigvis være forskel, om du opretter/gemmer dit dokument som web/udskrifts/eller disposition.
4 firkanter nederst til venstre, over sidetallet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 22:41

har ikke det problem - har lige leget lidt med det hele - skiftet og gjort ved - kan sagtens formatere med både farve og billede osv osv - hmmmmm ????????????????

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-12-05 22:54

Det kan jeg også - altså det samme sóm mirit skriver. Der funger bare fint.

max hankat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 23:01

den der hankat - hmmm

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 04-12-05 23:05

Har lige leget med nogt jeg havde ligende og alt det du beskriver kunne jeg gøre uden nogen problemer så er det ikke din opstætning der er noget galt med, prøv at undersøge det

Hilsen Orla

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-12-05 23:08

Jeg er desværre nødt til at lukke ned til i morgen tidligt.(Utur i børneværelset).Jeg håber i åbner lidt op for hemmerlighederne til da.

Govsot. Mosebaek

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 23:10

kunne jo være en god ide at af-og geninstallere word så fejlen blev rettet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-05 23:24

Eller at genindstallere Word og klikke på 'reparér', når den beder om det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-05 23:28

Har du opdateret?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-12-05 23:57

ja mirit, katte kan have mange navne . . . .

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 07:25

God morgen,ja så er jeg her igen.Jeg kan forstå,der skal bruges lidt lokkemad,for at få hemmelighederne afdækket.Okay.
Jeg kan ialtfald ikke bruge ovenstående indlæg til ret meget.Bortset fra det altid er hyggeligt at skrive sammen.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-12-05 08:01

Hej og godselv morgen.
Nej, du har ret - det hjælper dig jo ikke, at der er mange her fortæller dig, at det kan de da sagtens få til at funge.

Men helt ærligt, kan du ikke prøve at geninstallere eller reparere dit Office og dermed Word??? Der må jo sikkert mangle et eller andet i installationen.
Hvad siger den i HJÆLP hvis du søger der på "Formatering"?

max hankat

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 09:21

Hej maxhankat.
Det der med geninstallation og reparation, vil jeg helst ikke igang med.For det første har jeg ingen XP CD`er,og er heller ikke særlig stiv i sådanne indgreb.For det andet,virker word meget fint på alle andre måder.Så jeg er lidt ked af at skal pille..... Jeg troede om det bare var en form for indstilling,jeg havde overset.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-12-05 09:35

Men du behøver da ikke bruge en XP CD, bare du har din Office vesion på en CD-rom, den er da helt enkel at gå til.
Men pil du bare lidt i programmet føst, det kan da være du finder grunden til din mislykkede formatering. Held og lykke!
mvh
max hankat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-12-05 10:11

Mosebaek - det er nemt at bruge Office cd'en - du kan ikke gøre noget forkert - bare følg instrukserne og læs dialogboksene stille og roligt, som de kommer frem.

Da jeg var "grøn" udi den slags, gjorde jeg dette og det gik ganske smertefrit - og så kan det være, at skidtet pludselig virker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 10:42

Så har du altså ikke opdateret, og der er fejl på visse versioner af Office/word og din kunne jo være en af dem.
Du skal sikkert bruge din installations cd i forbindelse med opdatering, der kan ske ved at gå til Windows Update og vælge Office serien. På den side du kommer til kan du klikke hvor der står Office Update.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-12-05 10:59

BjarneD,,,har samme problem, har også hentet opdates, men det virker stadig ikke.
Så jeg går ud fra, som du skriver, at der må være en fejl i programmet, da jeg heller ikke kan få opdates til at virke ordentlig, men det er da til at leve med.
Bare marker alt, efter du har valgt tema/baggrund, og så formater indholdet i Words, så det passer til dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 11:02

Jeg har ingen installations-cd`er.Alt var pre-installeret fra TDC eller HP.
Jeg kan sagtens leve uden,men det var da skønt med lidt farve på baggrunden.Ikke mindst når de nu er i word for at bruges.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 11:14

Hvis du har en PC hvor alt er præinstalleret uden cd-rom, så kan du sandsynligvis finde installationsfilerne på en partition på harddisken, som f. eks. D:\ Data eller lignende

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-12-05 11:53

Problemet er egentlig ligetil, idet baggrundsfarver er beregnet for web-dokumenter/web-sider.

Klippet fra Word's hjælp:
Citat
Baggrunde bruges i Web-layout eller i en Web-browser til at skabe en mere interessant baggrund til Web-siden. Vandmærker bruges i dokumenter, der skal udskrives, så der placeres tekst eller grafik bag selve brødteksten.

Med andre ord - tekstombrydninger og billedplaceringer m.v. går fløjten når du lægger baggrundsfarve på, da dokumentet opfattes som en webside.

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 12:10

Problemet i din forklaring berpox er, at det virker hos mig og andre, men ellers lød det skam fint bortset, at det altså ikke stemmer helt. Min Word (2000) fungerer både ved valg af baggrunds-og markeringsfarve.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 05-12-05 12:18

Jeg giver Perpox ret. Så snart man indsætter en baggrundsfarve i Word skifter den som regel selv til Web-layout visning, og tekst og billeder hopper lidt rundt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 12:24

Jeg glemte at fortælle,skriftfarven er der ingen problemer med.Jeg kan farve teksten,ligeså tosset jeg vil.Det er kun baggrunden,det er galt med.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 12:34

Der findes efterhånden temmelig mange versioner af Word så det ville no være passende at fortælle hvilken hvis der skal være en ærlig chance for at sammenligne erfaringer.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-12-05 12:47

Word 2000 (Office 2000).

I Office 2003 er det muligt vha. "Formater" -> "Baggrund" - men udskift af baggrundsfarve får man ikke pr. automatik, da baggrundsfarven kun er en grafisk præsentation på skærmen.

- da det ikke virker, og teksten hopper rundt, konkluderer jeg at "Mosebaek" har office 2000 .....

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-05 13:07

Word 2000 (office 2000)
skriv tekst
marker tekst
Ved siden af tekstfarve oppe på værktøjslinien tryk på fremhæv
al din tekst bliver nu den farve du valgte
Er værktøjet der ikke så:
H-klik på værktøjslinien > tilpas > fanen kommandoer > formater > rul lidt ned > træk den op på værktøjslinien > den klægger sig til højre for den sorte lodrette streg.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-12-05 13:24

Eyvind > det er dokumentets bagrrundsfarve der er problemet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-05 13:29

Jeg har Office 2000 og oplever ikke problemet.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-12-05 13:34

berpox.
Jeg har Office 2000, og jeg kan lave farvet baggrund i Normal, Web-layout og Udskriftslayout og sætte billeder ind og give skriften sin egen farve uden at noget forandre sig.

max hankat

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 14:01

Som i måske kan fornemme,har jeg mange jern i ilden idag.Jeg løber til og fra computeren.Min Word version er 2002.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-12-05 14:03

Prøv at oprette et nyt word-dokument.
Vælg "Vis" og "Udskriftlayout"
Margin Top, Bund, Venstre, Højre = 2cm, 2 cm, 2cm og 2cm. Skrifttype Times New Roman, skriftstørrelse 12.
Indsæt følgende tekst som uformateret tekst i dokumentet (vha. "Rediger" -> "Indsæt Speciel")

Citat
Der var en gang en mand, der om manddage, havde maddag. På alle mandage, lavede manden mandagsretter. Mandag morgen med mandler, mandag middag med medister, men mandag midnat måtte manden mangle marengs.

Teksten skulle nu gerne stå på 2 fulde linier, og lidt på den tredie linie.

Vælg nu Vælg "Vis" og "Web-layout" - og antallet af linier varierer med størrelsen af dit word-vindue. Om man har "Dokumentoversigt" slået til/fra, og hvor meget man trækker i den lodrette skillelinie.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-05 16:28

Fra hjælp i word 2000 med søgeord "baggrund"

Baggrunde i Word, som du tilføjer med kommandoen Baggrund i menuen Formater, vises kun i Web-layoutvisning. Disse baggrunde er ikke designet til udskrevne dokumenter.

Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på den ønskede farve, eller klik på Flere farver for at få vist et større farvevalg. Klik på Effekter, hvis du vil vælge specielle effekter, f.eks. strukturer.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-05 16:41

Eyvind .... vi snakker da om den samme Office 2000 ikk? Jeg har en Office 2000 Proff. SP2 - og den viser hjælpen som indsat kl. 11:53 .... jeg undres...

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-05 17:04

Det er en off 2000 jeg har, men jeg er ikke sikker på om det er en pro på denne comp. (Jeg har flere udgaver af Off 2000)
Men essensen er vist den samme og jeg så ikke den kommentar 11:53

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-05 18:45

Tak for svaret berpox.Og alle iandre.Jeg tror ikke vi kommer videre.Jeg har nu været inde i word hjælp.Og der står baggrunde kan kun ses i weblayout-visning.Så er der jo egentlig ikke så meget mere at komme efter,selvom jeg synes det virker underligt.Det burde være en smal sag at udstyre et word dokument med baggrundsfarve,når det kan gøres i web layout.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-12-05 19:18

Mosebaek!

Det skal du da heller ikke finde dig i. Det er da en skæg ting, at man kan lave et Word dokument til udskrivning med en masse farve og pynt på.
Så gå nu i krig, og se at få fjernet den Office version du har og få installeret en anden.
Dette hvisker jeg KUN til dig: prøv om du kan "låne" CD’en af en af dine venner schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh