/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TV kort og alm. stueantene
Fra : smutter50
Vist : 362 gange
350 point
Dato : 04-12-05 21:31

Kan det lade sig gøre, at se TV via PC'en på TV-kort, når man ikke har kabel TV, men bare en "halvdårlig" antenne på taget af huset? Kan man brænde direkte til DVD eller skal TV udsendelsen først lægges på HD og derefter brændes ned på DVD?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-12-05 22:24

du kan sagtens bruge den antenne du har , men kvaliteten bliver ikke bedre end signalet derfra
du skal først lægge det på HD

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-12-05 23:34

Halløjsa
Jeg har erfaring med 4 forskellige TV-kort. Og det lader til at TV-kort generelt kræver et noget bedre signal end et almindeligt TV, eller en video for den sags skyld. Her hvor jeg bor til leje har jeg fået checket signalet og det er på lige godt og vel 70 DB, de fleste antenneforeninger lover et signal på minimum 65 DB ude ved kassen hvor din stikledning skal kobles til. Selv om jeg har de 70 DB til rådighed er billedet via mit TV-kort noget ringere end når jeg modtager på mit TV og via min video. Jeg har et Pinacle PCTV-kort med både TV og Radiomodtager, begge i stereo, i min maskine.
Så umiddelbart vil jeg mene at TV-kort til indbygning i computeren ikke giver så godt et billede som et TV eller en video.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-12-05 05:03

Brassovitski>> kunne det ikke tænkes at dit signal er for kraftigt istedet
dette er jeg ikke sikker på , men ved fra en tv teknikker at man kan være nød til at dæmpe signalet for at forbedre billedet på et tv
det hjalp ihvertfald , da vi havde problemet for nogle år siden
(bare en teori , men det har hjulpet mig en gang )

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 350 point
Dato : 05-12-05 09:03

Hejsa
Erfaringen for mit vedkommende inden for PCTV er:
1. Pinnacle http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/
2. Hauppauge http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html
Hvor af jeg har det sidste installeret, da Pinnacle ikke helt opfyldte mine krav (især VHS bånd til DVD), samt at Hauppauge er lidt mere funktionelt / brugervenligt.
Når du så har dit PCTV kort installeret, så skal du også have noget software til at redigere og brænde med. Her vil jeg, som den simpeleste løsning, anbefale den nye Nero 7 Premium http://www.nero.com/nero7/eng/index.html
Den dyre... og ikke meget bedre løsning er Ulead VideoStudio 9 http://www.ulead.com/vs/runme.htm jeg har begge, men syntes Ulead er lidt spild af penge, da den nye Nero kan det samme - mere eller mindre!
Hygge...
Søren

NB: Husk at line out (lyd) fra din video maskine... når du kommer hertil, skal i dit PCTV kort og IKKE i din line-in på lydkortet. Gør du det omvendt, så bliver talen forsinket i forhold til video filmen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-12-05 09:06

NB: Som svar på dit spørgsmål... JA! Det kan man sagtens
Kvaliteten bliver den samme, som den du kan levere (set på din PC).

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 05-12-05 20:47

Tak for svaret CLAN.
Jeg kaster mig ud i det...Jeg ved jo hvor jeg evt. kan hente hjælp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-12-05 21:16

Ikke noget problem... jeg har efterhånden fedtet rundt med det i et par år
Du vil sikkert opdage at din HD hurtigt bliver "for lille" og at dit forbrug af CD og DVD skiver stiger kraftigt
Takker for points
NB: Billige skiver kan du indkøbe her http://www.azomedia.com/