/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner
Fra : maxhankat
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 04-12-05 15:42

Jeg vil gerne bede om en lille anvisning på, hvordan bogstaverne, der danner navnene på skrivebords-ikonerne, kan ses direkte på skrivebordet - og altså ikke har en ekstra farvet firkant under sig.

Mvh
max h

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:45

Du kan hente et lille program der hedde Iconmaker. Det kan lave det du ønsker. Jeg mener også at det er muligt at lave den lille tekstbox med skriften under iconerne usynlig.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-12-05 15:48

Det er nemt:

1. Højreklik på Denne computer -> Egenskaber.
2. Klik på fanen Avanceret.
3. Klik på knappen Indstillinger under Ydeevne.
4. Sæt flueben i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet".

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-05 15:49

.. Det kan godt være, at du skal klikke på Brugerdefineret (ovenover) først..

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 04-12-05 16:54

Tak for svaret kettedk

Det var lige det, der skulle til, men hvordan kan man dog vide det? i hvilkke manualer finder man sådanne "opskrifter".
Jeg har siddet flere timer og rodet rundt i "Egenskaber for skærm" uden at det førte til noget.
Jeg behøvede ikke at klikke på brugerdefineret men gik bare den lige vej efter din første anvisning. TAK!
Mvh
max h.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-12-05 16:57

Åh jeg glemte lige også tak til Fijala, for linket, det er da godt at have, så der er gemt.Mvh
max h.