/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ARGHHH - min skærm og pc går død
Fra : rosekamp
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 04-12-05 15:34

Hvad sker der mon? Mindst en gang om dagen fryser min skærm og nogen gange slukker skærmen helt. Tit så bliver den sort et par sekunder, for derefter at komme frem igen. Spørgsmålet er lidt kortfattet for jeg ved ikke hvornår den gør det igen og hver gnag skal jeg genstarte. Har prøvet div. spywarefri og antivirus programmer.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-12-05 15:40

Det med at skærmen "slukker" skyldes sikkert, at den er sat til at gå i standby automatisk..
Slå det fra sådan:

1. Gå i Start -> Kontrolpanel
2. Dobbeltklik på Strømstyring
3. Vælg: Sluk for skærm: Aldrig

Sådan!

- og det med at den fryser, kan jeg ikke hjælpe med, men det skyldes
måske problemer med at gå i standby..

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 04-12-05 15:40

Prøv fysisk at tage skærmkortet ud og i et par gange.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-05 16:48

Er det under spil eller sker det helt tilfældigt?

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 04-12-05 17:11

Har prøvet det jeg gik i denne computer, egenskaber, funktioner, undersøg nu , det løste mit problem

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-12-05 18:00

Det kunne tænkes din processor bliver for varm. Er din køler støvet til ?- Så rens den forsigtigt med en vatpind, støvsuger eller hvad du kan komme til med.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-12-05 19:38

Haha... Ja, hvad skal jeg sige. Næsten for pinligt, men sidste gang det skete stod der pludselig "Out of Range" på min skærm, nøjagtig ligesom hvis der har været strømafbrydelse og skærmen er tændt igen men ikke pc'en. Det slog mig at der måske sad et kabel løst, fordi vi i sidste uge rykkede lidt rundt med bordet. Og sjovt nok er det ikke sket siden jeg tjekkede kablerne efter.

Så forhåbentlig (krydser alle fingre) var det bare dét.

Ellers prøver jeg nogle af jeres ideer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-05 19:42

Lyder som det er klaret

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-12-05 20:49

Jaja, jeg nåede da lige at skrive det inden den slukkede igen! Så nu har jeg haft den skilt ad og grundigt rengjort - så må vi se, hvad der sker. Nogen gange inden den slukker så kommer der grønlige striber på skærmen, andre gange står billedet bare stille og der er ingen kontakt what so ever.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 17-12-05 15:03

Hmm. Ja jeg har haft den totalt skilt ad og støvsuget/renset. Nu har den kørt fejlfrit i over en uge - så det var nok bare dét.
Så jeg smider pointene til både peet49 og txn

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 17-12-05 15:04

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-12-05 15:06

Selv tak, og en god jul.