/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra videobånd til dvd?
Fra : Fattig
Vist : 530 gange
120 point
Dato : 04-12-05 15:26

jeg vil have indspillet/overspillet mine gamle videooptagelser til dvd skiver. Hvad skal der anskaffes, for at få et godt resultat?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:30

Hvis du har et grafikkort med videoindgang på er det bare at sætte det rigtige kabel i
Lyden får du ind ved at bruge lydingangen på lydkortet.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-12-05 16:47

Hej Fijala eller andre.
Hvordan kan jeg se om der er grafikkort med videoindgang? Hvor kan det eventuelt købes og hvad er prisen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-05 15:36

Kommer nu osse lidt an på computeren! VHS analogformattet skal jo transkodes til DVD format! Så jo større CPU jo bedre! Du skal enten ha et såkaldt vivo grafikkort (vivo = video in/video out) eller et tvkort. Og f.eks et brænderprogram som Nero 6 der kan grabbe vhs og transcode til DVD format!

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-12-05 00:38

her er der guider til alt hvad hjertet begærer: http://www.videohelp.com/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 08-12-05 10:19

Jeg har for et par år siden brugt 1.500 kr. på et Panasonic capturekort som også virkede, men processen var bøvlet. Det tog lang tid og bagefter skulle alt formateres til MPEG. Jeg vil foreslå, at du i stedet købet en DVD-optager til omtrent samme pris. Så er det bare at sætte stikket i og du kan selv bestemme kvaliteten. Desuden så har du jo også glæde af det i hverdagen når du skal optage TV-programmer i god kvalitet. Se fx. dette eksempel http://www.merlin.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=14&productid=21332

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-12-05 11:44

hej maro43
Godt forslag, men sådan en dvd optager kan ikke lave "auto stop", altså opdele videofilm i afsnit.

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 120 point
Dato : 08-12-05 15:18

Hej fattig!

Du kan opdele i titles og i chapters ligesom almindelige dvdfilm. Det er vist det samme.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 09-12-05 09:59

Tak for svaret marc43.
Jeg vil forfølge dit forslag