/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvor åbne er membran pladerne std`?
Fra : Fuckfisse
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 04-12-05 14:22

hej alle sammen! go jul forresten:P jeg har et lille problem på min popcorn... membran pladerne har på en eller anden måde ebnet sig helt op til 11mm... og mener ikk de er så åbne std.. så er her nogen der ved hvor åbne de er std?

vh- Daniel FoG

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-12-05 14:39

Hvad er problemet ? Kan den ikke køre ? Membranpladerne ? Er det metalpladerne foran selve membranen, så skal skal der være et gab på ca 11mm. Du må endelig ikke komme til at beskadige selve membranen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-12-05 14:40

Er de åbne?
Er der konstant hul igennem, eller er det membranpladestopperne som du mener?

Den membran til yamaha jog/sonic (samme som CPI), som jeg lige har målt på, den kan åbne sig 6mm.
Den er original.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-12-05 14:42

ps, er ikke helt sikker på om den membran jeg har liggende, om den er begrænset.

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 04-12-05 18:02

mener ikke at membranpladerne er mere åbne end 3.6mm fra std? ja d er metal pladerne foran membranen jeg mener

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-05 21:28

Jeg kan ikke forestille mig at de kan bøje sig selv, og har aldrig oplevet det.
Derimod er der nogen der tror det hjælper at bøje dem yderlig ud.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=631828783&n=521218833&pn=521283365
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 05-12-05 09:17

Hej.....Stop stop stop folkes med de gætterier, en membran skal være tæt når den er afmonteret, moterem åbner dem når der rpm på motoren....Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : txn

Dato : 05-12-05 11:40

gOOdmOOrning.

Ja selvfølgelig skal membranen være tæt når den er afmonteret- DET DREJER SIG OM HVOR MEGET DEN SKAL KUNNE ÅBNE !!!!!!

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-12-05 19:20

det kan godt passe somholmgaard siger og txn med.. men hvorfor åbner de dem så yderligere op på fx et værksted?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-12-05 19:21

at åbne mere op gir vel ik andet end lidt mere på toppen og så sluger den som en alko den 1. så d der ingen grund til når der ik er lavet ret meget v den

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-12-05 19:22

men back to tha spørgsmål:P kan jeg så bare sidde pladerne tæt når jeg har afmonteret membranen og så lukker motoren selv dem op som de ska være?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-12-05 19:22

men back to tha spørgsmål:P kan jeg så bare sidde pladerne tæt når jeg har afmonteret membranen og så lukker motoren selv dem op som de ska være?

Accepteret svar
Fra : holmgaard67

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-05 19:34

Ja, du kan...Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-05 19:38

Det skal være som på billedet, hverken mere eller mindre. I hvertfald ikke mindre, og bliver de for åbne, tja så brækker membranen en dag, særlig på store tun.
Hvis din ikke har stor cylinder, tja, så sker der ikke noget, da membranerne slet ikke bøjer så langt som de kan.
Men er du i tvivl, så køb en ny: http://www.thansen.dk/product.asp?c=631828783&n=521218833&pn=521283365
Og sørg altid for en ny pakning: http://www.thansen.dk/product.asp?c=632160576&n=521218833&pn=521283676
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-12-05 19:40

Tak for svaret holmgaard67.
                        og tak for svarene alle jer andre

vh- Daniel FoG

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 13-09-06 00:14

tag membreaen tag den for munden pust lukker sig op sug og de skal lukke
hvis de ikke lukker duer de ikke
mvh kim lundqvist