/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Medis Player "HAKKER"
Fra : KaVAkandu
Vist : 514 gange
400 point
Dato : 04-12-05 14:01

Gad vide hvad der sket, men Windows Media Player,AvRack (Realtek AC97 Audio), MusicMacth eller hvad de nu hedder, hakker i afspil af musikfiler fra harddisk.
Har haft det hele afmonteret og genindstalleret, opdateret filer, driver, men aligevel bliver det ved at hakke.
Det er ikke lydkortet, for jeg kan godt afspille i programmer som WavePurity og AudaCity.
Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:07

Måske du trænger til en lille oprydning på hd.
Først diskoprydning dernæst diskdefragmentering(helst i fejlsikret tilstand) så skulle den kunne igen.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-12-05 14:13

Det har intet med det at gøre.
Alt dette er blevet gjort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 14:17

Nå ok det var et forsøg værd.
Der er måske en fejl i wmp. Prøv at se om der er en opdatering til den, så skulle fejl og mangler komme med.
Ellers kan det være nødvendigt at afinstallere wmp og installere igen.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-12-05 14:25

Tak for din interesse, men kan du ikke se, at alt det har jeg prøvet.
Kan det være hukommelsen (RAM), der er blevet for langsom.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-12-05 14:30

Ja, det er sikkert for lidt RAM, der forårsager problemet.

Ellers prøv med en ældre version af WMP, hvis du da ellers kan
få fat i en..

//Kettedk

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-12-05 14:57

Jo men den har jo kørt godt nok nu i 2 år, så hvorfor.
Jeg har testet RAM, med EVEREST og der skrives at Opdaterings Frekvens = Nedsat (7,8 us), Self-Refresh.
Betyder dette noget.
Det er Samsung DDR SDRAM PC2700 (166 Mhz).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:05

Hvis ellers alle ram der er monteret også er til stede, kan de ikke blive sløvet ned. Jeg tror alligevel at du har en defekt wmp eller osgå er der spyware der ligger og bruger resourser i baggrunden. Prøv at tjekker for spyware.
Der findes masser af programmer der kan hjælpe her. Ellers send en hijack ind til www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-12-05 15:08

Prøv at vælge det klassiske skin til WMP, det bruger ikke helt så meget RAM.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-05 19:55

http://www.kandu.dk/dk/spg/78289 måske løsningen på dit problem ??

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 06-12-05 15:54

Hej miritdk.
Det hjalp heller ikke.
Som skrevet for så har jeg prøvet alt, mener jeg!.
Er der slet ingen der kan hjælpe, jeg mener da ellers at se, at der er mange gode svar.
Måske er den eneste udvej, at totalt rense hardisken og genindstallere alt igen, men det må så vente .

Karsten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-05 17:20

et eller andet sted - har du så ikke lige lidt for mange afspillere i brug mon ?????

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 07-12-05 18:43

Godt gået miritdk, men nej jeg bruger kun en WMP.

Lader til at jeg har fundet fejlen, så vidt jeg kan se er det den ene harddisk, hvordan og hvorfor ved jeg ikke.

Nu er det jo det med point, dem har jeg jo ingen at give dem til, så jeg har et lille tillægsspørgsmål.

Når jeg peger og trykker på en mappe, så går den over i søg og ikke åbn, den ligger førsst som nr 3, den vil jeg så gerne have op som nr. 1, kan dette lade sig gøre, jeg har forsøgt meget, men nej det er ikke lykkes for mig.

Jeg ligger lige et par hundre point til.
For en god sag.

Hilsen KaVAkandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-05 23:40

dit første indlæg tydede nu på at du havde flere afspillere igang

mappen - åbn den med søg - gå i vis - gå i skift til - fjern flueben i søgeresultater og sæt flueben i mappens navn.

Annuller spørgsmålet
Fra : KaVAkandu

Dato : 08-01-06 16:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål