/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan er Lindholm Biler, Viborg's rygt~
Fra : xerxes01
Vist : 1635 gange
300 point
Dato : 04-12-05 00:09

Hej med jer,
Jeg er ved at se på bil til ca. kr. 100.000,- og har bla. set en citroën hos Lindholm Biler Viborg A/S, men hvordan er Lindholm Bilers rygte.
Hjemmesiden ser jo rigtig flot ud med masser af informationer med både levering af bilen, Pava center og meget meget mere....
Er det generelt gode handler man gør der, hvordan med garantien på bilerne, og så videre.
Jeg ved at man godt kan være uheldig og købe en mandagsbil men er de, Lindholm biler, så reelle til at yde en vis service/ overholde deres forpligtelser mht garanti mv.
Bla. står der på deres hjemmeside: "...Således yder vi, på de fleste vogne, 6 måneders 100% garanti på drivlinien..." - Hvorfor ikke generelt garanti på BILEN????
Lad mig høre fra dig....

Tak på forhånd

mvh
Xerxes01

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 04-12-05 01:35

Hvorfor tager du ikke ned og snakker med dem, prøv med at få uddybet garanti ordningen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 04-12-05 09:40

Hej

Hørte lige om et nyt forum igår - www.autosvindel.dk - Prøv og opret spørgsmålet der.

Hvis du tager ned og snakker med dem, skal du jo huske at de prøve og sælge noget, ergo pynter de nogle gange på sandheden, men jeg kender dem ikke, men det er hørt før ved bilhandler.

Kommentar
Fra : musse2

Dato : 04-12-05 11:35

Se på dette link her finder du en masse gode oplysninger vedr handel med biler.
www.forbrug.dk/raad/renbesked/brugtebiler/forhandler/bilforhandler/

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 300 point
Dato : 04-12-05 21:08

Lindholm har et OK rygte i Viborg. Der er da også enkelte sager i pressen om Lindholm i ny og næ, som de sikkert kunne have været foruden.

Grunden til at de ikke giver 6 mdr. garanti er vel at køber man en brugt bil er den vel "brugt", og forbrugerne idag tror at de kan tillade sige at få samme garanti på en bil som har gået 200.000km som på en ny bil.

Så de giver vel kun garanti på selve motoren, bremserer, kabler, el m.m. ved at skrive "drivlinen", men ikke på rust og andre ting i den dur.

Personlig ville jeg ikke have et problem ved at handle med Lindholm.

Kommentar
Fra : abap1

Dato : 04-12-05 21:32

det er svært at sige... mange gode og dårlige biler hører til der.. prøvekørsel viser ofte fejl.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-12-05 22:53

Lindholm Biler er OK, jeg har aldrig hørt andet, og ville ikke selv være bange for at købe bil der.

Og m.h.t. garanti, er det ikke noget som nogen forhandlere er forpligtet til at give.

Men de skal selvfølgelig overholde købeloven med reklamationsretten, nøjagtig som alle andre forretninger eller private der sælger noget.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : xerxes01

Dato : 08-12-05 11:55

Hej du,
Tak for svaret
Nu må jeg jo bare ud at prøve køretøjet.
Jeg vender tilbage til kandu.dk hvis der skulle være flere spørgsmål.

mvh
Xerxers01