/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ang. Radio skift i fiat punto fra 97.
Fra : mudshade
Vist : 1337 gange
50 point
Dato : 03-12-05 22:30

hej..
Regner med at købe en punto i næste uge,em radioen der sidder i den er den fra frabrikken.. Har hørt noget om at det koster penge for at få den skifte ud.. Er det rigtigt.? hvis det er, hvad koster det så.?

: m

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 22:45

Måske jeg ikke forstår dit spørgsmål rigtigt?? men hvis du skal have sat radioen i på et værksted, så koster det timeløn,
jeg kender ikke taksten, eller hvor lang tid der bliver beregnet til det

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 03-12-05 22:48

nej, vil sætte den i, men har bare hørt at de er kodet og at man skal bruge speciel værktøj til det..

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 03-12-05 23:49

Hvis du køber en ny radio er de selvfølgelig ikke kodet.

Er den radio i bilen kodet, og du ikke får oplyst koden er radioen værdiløs, og kan derfor ikke være en del af handlen.

Der skal bruges "specialværktøj" til at tage en radio ud med, men det er ikke mere special end man kan købe det de fleste steder.

Køber du en bil på et værksted og du ikke ønsker den radio der sidder i bilen skifter de selvfølgelig radioen gratis, hvis du vel og mærke køber den nye på værkstedet.

Har du selv en radio som du gerne vil have værkstedet til at skifte kan du spørge om de ikke vil gøre det for en 50,-

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-12-05 10:02

Jeg har en Fiat, den har jeg købt ny radio til, (den er ikke itu), men jeg faldt for en der blev forhandlet i Aldi for kr. 999,-, vi er ved at pille gammel radio ud, for mig at se er den gfamle sat på fra fabrikken, desværre er det så ikke helt samme system, men det er da til at finde ud af, når man går fra bilen, ja, så tager man fronten af, så kan den ikke bruges, (stjæles) ja, den gamle radio er der en der har troet man bare kunne tag, jeg fatter ikke at folk vil stjæle en radio der er så gammel, ej heller så gammel en bil, det er forsøgt 2 gange

Med hensyn til at sætte ny radio i er der nogle steder de gør det for kr. 200,- de er godt givet ud, hvis man ikke aner hvordan man skal sætte en ny radio i, fordi man kan komme til at brænde den af. En af mine kolleger har gjort det.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-05 15:33

Du skal bruge 2 bøjler som stikkes ind i de 4 små huller der er på fronten. Bøjlerne låser holderen op.
Hvis det er en alm.- model S er der ikke radiostyring i rattet og så er det lige til.

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 06-12-05 07:50

Hej

De bøjler du skal bruge kan købes i Biltema. Ved ikke hvor du bor, men der er Biltemaer i Næstved, Helsingborg og Malmø (og en hel del andre steder i Sverige). Du kan selv tage radioen ud og sætte den nye i. Hvis ledningerne ikke er de samme, kan du også i Biltema købe kabelsæt der kan bruges.

bil24

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 08-01-06 15:40

Tak for svaret BjarneD. undskyld at jeg ikke har svaret før nu, men har været væk i et styke tid

Kommentar
Fra : BjarneD