/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Usenext lovlig?? :S
Fra : steno
Vist : 4238 gange
50 point
Dato : 03-12-05 15:03

Hej kandu, jeg er ude efter et lovligt download program da jeg ikk tør løbe risiko med de almindelige kendte download programmer, jeg fandt frem til usenext som skulle være lovligt mod betaling, men kan det passe?
for jeg tænkte at selvom det måske ku være lovligt i England og Tyskland hvor deres Server er sat op, ku det vel tænkes at dansk lovgivning ikke gik ind for det samme?
Håber på et seriøst svar, forhånd tak!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-12-05 15:20

Hvis hensigten med brugen af Usenext overtræder dansk lovgivning, er der ingen vej udenom, så er det ulovligt til brug i Danmark !!

http://piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=6810

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-12-05 15:47

Men hvis jeg feks. vil bruge den til at downloade musik og film osv., ligesom at man på tdc.dk kan downloade musiknumre for et par kroner, det lovligt, men hvad er egentlig forskellen på de to ting, i begge tilfælde betaler man jo for sit forbrug. formålet er i begge tilfælde at spare nogle penge i forhold til butikspris, ( men er det ULOVLIGT at downloade musik osv. på Usenext til eget forbrug? når man nu betaler for det )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-05 16:47

Det skulle være lovligt at benytte denne Russiske side.
http://www.mp3search.ru
Musikken er konverteret til mp3
Der indbetales eks. 20 us dollars og så trækkes der 0.10 cent for hvert musikstykke du henter.
Du kan kun hente 3 stk ned samtidig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-05 18:30

Hvis du, steno, går ind for at alt hvad du gør skal være 100% lovligt; så må du leve et kedeligt liv!
Jeg tror at alle over 15 års alderen overtræder loven jævnligt, på den ene eller anden måde.
I så fald må du være den eneste stuerene i Danmark.

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-05 00:41

Steno!
Som svar på dit oprindelige spørgsmål: Nej, det du downloader via newsNext er ikke nødvendigvis lovligt. Der er tale om en udbyder af nyhedsgrupper (usenet) og hvad der bliver postet og hentet er op til ens egen (din) samvittighed og forskellige landes regler, men lovligt i Danmark er det ikke altid. Derfor garanterer de heller ikke lovligheden...
Hvis du vil være sikker på ikke at overtræde dansk lovgivning, skal du ikke lave nogen aftale med det pågaldende firma.

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 08:16

De kigger heller ikke så meget på hvad du henter (hvilket de heller ikke kan vide) men hvad du DELER...
Derfor blot selv lad være med at del noget, eller blot del noget lovligt, eks Windows media player indstall osv...
Og lad være med at brug et pogram hvor man kan se din file list (My shared folder) det kan man eks se når man bruger dc++

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 11-12-05 23:59

Hej MouseKeeperX !

Undskyld min manglende respons, men jeg har været bortrejst. Du rammer kernen i mit spørgsmål, i modsætning til severino med hans "kedelige liv" e.t.c.
og får derfor udlovede point. Tak andres besvarelser.