/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
"Gimpning"
Fra : boib
Vist : 1568 gange
70 point
Dato : 03-12-05 14:12

Jeg ønsker mig opskrifter til tøj, ting og sager, som man har gimpet. Er der nogle der har opskrifter. Jeg har været på nettet og hobbysider, og der er ikke andet end Karens gimpenisser!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-12-05 14:56
Kommentar
Fra : boib

Dato : 03-12-05 15:56

Ja tak for det. De to sider har jeg været inde på. Det med sjaler, det har jeg prøvet, og hiti er kun små figurer. Jeg ville gerne have noget med brugting osv.
mvh
Irene

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-12-05 23:56

Hej boib.

Spørgsmålet har været oppe før, på kandu og her er nogle links du kan kigge på, der er lidt at vælge imellem

http://www.kandu.dk/dk/tip/12303

www.rokken.dk

http://www.kandu.dk/dk/spg/59811

http://www.kandu.dk/dk/spg/36850

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : boib

Dato : 04-12-05 13:52

Tusind tak Dorthe for hurtig svar. Jeg har været inde og se det du nævner, inden jeg stillede spørgsmålet. Det er utroligt, at der ikke findes noget dansk. Jeg har set små hæfter på tysk!!! Det kan jeg ikke tolke, og det er mærkeligt, at de der sælger ikke forlanger dansk tekst indlagt som ekstra.
Nu har jeg kontaktet bibloteket igen, omk de kan finde noget, så jeg venter spændt.
Irene

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-12-05 19:06

Hej igen Irene.

Inde på det link der hedder www.rokken.dk, der er der, oppe i højre hjørne, en 'søge' funtion. Hvis du søger på gimpning dér, kommer der nogle debatter frem hvor folk sludrer om dette emne. MEN - man skal være oprettet bruger deinde for at kunne se det hele. Jeg vil ikke oprette mig derinde, jeg er ikke håndarbejdsmenneske, men når du interesserer dig for det, så kan det da være at der er ting og sager at hende for dig, hvis du opretter dig derinde

Det ser umiddelbart ud som om det er ganske seriøse folk der er derinde, jeg tror du vil kunne finde ud af noget.

Held og lykke med det

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : boib

Dato : 04-12-05 20:02

Hej Dorthe.
Og endnu engang tak for henvendelsen. Jeg er på Rokken, som oprettet bruger, og det er ikke lykkedes endnu. Ja det er en god side, forleden brugte jeg en hal aften på at kikke rundt.
Jeg tager lige et kik igen, for at se om der er sket noget.
Irene

Annuller spørgsmålet
Fra : boib

Dato : 02-01-06 22:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål
Jeg har selv været inde og søge alle mulige steder, men kun fundet småting. I Tyskland har jeg set noget, men forstår desværre ikke et ord af det.
så nu venter jeg lidt, og ser hvad tiden bringe.
Så jeg går igang med det jeg plejre, strikke, hækle filte.
Tak til jeg der kommenterede spørgsmålet.
Nytårshilsen
boib