/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmer til musik kopiering fra flere~
Fra : EiHaBr
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 03-12-05 13:20

Hej
Ved nogen hvilken program jeg skal have fat i og hvilken der er nemmest at bruge når jeg vil kopiere enkelte musikstykker fra forskellige CDér og brænde dem over på en anden.

jeg har kun Flash player og Real player og Nero indtil videre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-05 13:21

Nero er udmærket.
Eller Mediaplayer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 13:32

Når du i Windows Media Player indsætter en CD, vælger du selv hvilke numre der skal kopieres, efter kopieringen overfører du numrene til en Afspilningsliste, flytter rundt med numrene som det passer dig og afslutter med at brænde denne nye afspilningsliste ud på en tom CD. VOILA.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-05 14:13

I nero kan du lave en afspilningsliste med hvordan din cd skal være og den kommmer selv og beder om at få de forskellige cd- er sat i.

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-05 16:31

Jeg plejer at kopier musikken ind med mediaplayer og så kopier de forskellige numre fra computeren ud på cd med nero burner helt klart det nemmeste hvis jeg ska sige det:D:D:D prøv det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 16:42

Jeg synes at såvel Fijala's som TimRV's løsning lyder besværligt.

Fijala -> Så skal man vel først indtaste titlerne i afspilningslisten med mulighed for at taste forkert. Derefter sidde og skifte CD'ere hele tiden? Det lyder bøvlet i forhold til at indlæse de valgte numre, derefter mixe sin afspilningsliste og så brænde. Det eneste man her skal indtaste er navnet på Afspilningslisten og det er jo i bund og grund ligegyldigt.

TimRV -> Hvorfor dog skifte program? Når du HAR læst numrene ind i WMP er der da ingen grund til ikke at brænde den nye CD direkte fra WMP?

Jeg mener da også at man selv i Nero skal indtaste alle opl. om numrene. I WMP hentes de automatisk ind fra en ekstern DB. (I hvert fald oftest, kun meget sjældne/gamle CD'er kan ikke hentes på denne måde)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-05 16:59

Med programmet Easy Cd Creator kan du også lave din egen Cd af forskellige CD.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-05 17:40

Selvfølgelig vil jeg da også smide hele cden ind på harddisken og så vælge derudfra, men nu var spørgsmålet om det kunne lade sig gøre. Sådan forstod jeg det da.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 17:46

Fijala -> Det behøver man jo ikke med WMP. Man kan sagtens når man indlæser CD'en vælge de numre man ønsker at indlæse. Ingen grund til at indlæse numre man ikke har brug for.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-12-05 18:58

Du åbner bare indholdet, på din Cd´ og trækker det, du vil kopiere over i en mappe, som du brænder, når den er "fyldt op". Ellers kan du bare trække nummeret, fra din Cd, og over i Nero.
Media Plyaer har også en funktion, der hedder brænd.
På den måde samler du alle dine numre til brænding.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 20:14

Hej sofus.dk. Det du skriver giver ikke helt mening for mig. Sorry. Du er da nødt til at kopiere de enkelte numre fra Cd'en over på din PC før du kan sætte en tom CD i drevet og brænde. Hvis du med "trække" mener at rippe/kopiere fra CD til PC, så OK! Men så taler vi forbi hinanden (forstår ikke hinandens fagsprog). Hvis jeg f.eks. indsætter en Musik-CD i drevet og så åbner min Stifinder, kan jeg så kopiere musikken over på PC'en i en given mappe blot ved at "trække"?
HVIS, bliver det jo i det samme format som musikken ligger i på CD'en. Og hvad så??

Ved at kopiere CD'en ind i WMP, får man jo samtidigt ændret formatet til MP3 eller WMA - og så er det umiddelbart klar til at blive brændt efter af man har redigeret sin afspilningsliste.

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-05 20:48

Hør nu her Arne jeg plejer at bruge funktionen "kopier fra cd" i windows mediaplayer.
Derefter går jeg ind i Nero og finder de sange som jeg nu har kopieret ind på pcen og mixer dem på en cd på den måde jeg nu vil. Det er utroligt simpelt når man først har brugt det et par gange.

Det jeg mener er:! det er helt klart den nemmeste løsning og så er den ikke længere:P

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 21:03

TimRV -> For nu at bruge dit eget sprog: Hør så her Tim: Som jeg allerede har fortalt dig, ER der ingen grund til at gå over i Nero. Alt hvad du og andre har behov findes lige så smart i WMP, så HVORFOR skifte program midt i processen?

Det er utroligt simpelt når man først har brugt det én gang.

Det jeg mener er:! det er helt klart den nemmeste løsning.

DU må gøre som DU vil, men spørgeren EiHaBr, har krav på et rimeligt uvildigt svar.

P.S.: Hvis du prøver MIN løsning, vil også DU finde ud af af et skift til Nero er totalt unødvendigt.

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-05 21:33

Ja ja det må i jo selv om men hvis jeg var EiHaBr ville jeg prøve begge muligheder og se hvad der er bedst

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-05 21:48

TimRV - Spørgeren skal nok finde ud af det. Men det undrer mig lidt at DU ikke svarer på: Hvorfor skifter du til Nero???

Kan DU ikke give et godt svar på det spørgsmål, hvorfor skulle spørgeren så vælge din løsning?

Er DU simpelthen blevet SÅ vant til at gøre tingene på én måde, at du ikke kan lære noget andet og måske bedre?

Du skal ikke svare. Lad du blot spørgeren komme til.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 04-12-05 07:53

der er jo også pinnacle instant der er det bare træk og slip
for at brande

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-12-05 08:03

Arne,,,ak ja, man kan hurtig blive misforstået.

Det jeg mente var, at han åbner for indholdet på Cd´en.
Trækker/kopierer, et eller flere musiknumre over i en tilfældig mappe, "til senere brænding"
Hvis han så bruger Nero, kan han lave en lyd Cd, der kan afspilles på alle DVD maskiner.
Og pænt opdelt, og med index, så han kan se hvilke numre, Cd´en indeholder.
Men det kræver mere plads og tid, at lave.

Ellers er det bare at brænde musikken, som data. Som også kan afspilles, på de fleste DVD maskiner
Men så får man bare ikke lavet et index, over musikken.
Han får heller ikke "pause" mellem numrerne.
Hvilket vil sige, at han ikke kan hoppe, til næste nummer, men skal spole sig frem.
Denne metode er sikkert godt egnet til opbevaring af musik.

Og hvilket format, det kommer ud som, er jeg ikke den store haj i, da jeg lader min Nero om at brænde det.

Og så kan du lære lidt her, ved godt, det ikke har med musik at gøre.
Men du kan hente programmer og andet, der også kan hjælpe dig.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-12-05 10:29

Til alle.
Tak for de mange gode svar.
Jeg kan da som nybegynder inden for brænding, sortering af musik, godt forstå, det kan virke lidt vanskeligt, når i som tidligere brugere kan være så meget uenige/i tvivl om hvordan det er nemmest. Jeg ved ikke hvordan jeg får pointene tildelt, men vi må se når jeg får lært lidt, mange ting skal man jo ind i hjælp for at læse for at få det grundig nok når det kniber det tager tid.
mvh EiHaBr

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-05 19:11

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-12-05 19:53

Tak for svaret arne.jakobsen.
Jeg har lært en del af alle svarene, derfor er det svært at vurdere hvem, men Arne dine svar var vel nok lidt længere og får derfor pointene.
Ping -pong omkring svarene har man også lært af så tak til alle.
Det var nu meget nemmere, da der kom en jeg kendte og han kørte en session igennem.

Mvh
EiHaBr

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-12-05 20:00

Ja EiHaBr. Når folk har stillet spørgsmål, har jeg også ofte ønsket at jeg sad sammen med spørgeren ved hans/hendes maskine. Det er jo meget nemmere bare at gøre tingene end at skulle forklare dem i tekst.
Men du lærte noget og du fik løst dit problem, så det endte jo godt. of

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-12-05 22:27

of
skulle have været

og

Et f foran en smiley laver lort.