/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
antenne fordeler
Fra : gal
Vist : 1733 gange
100 point
Dato : 07-11-02 21:13

hvormange antennefordelere kan der settes i røven på hinanden uden det går ud over kvaliteten

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 07-11-02 21:30

Man kan groft sagt ikke sætte FLERE antennefordelere i røven af hinanden UDEN det går ud over kvaliteten.

Det man kunne overveje er hvor meget det MÅ gå ud over kvaliteten.

Svaret afhænger i øvrigt i høj grad af:
a) det indgående signal
hvilket slags signal er der tale om - er det TV, sattelit, radio, amatørradio eller ...?
b) antennefordelernes kvalitet
c) antennekablets kvalitet og i høj grad kvantitet

Yderligere oplysninger ønskes.

Hilsen JanneP

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-11-02 22:28

Som nævnt er der flere faktorer der spiller ind. Et evt. problem med signalstyrken ved flere antennefordelere kan nemt løses med en billig forstærker, så prøv dig frem og bliver signalet for dårlig, så køb en forstærker:
https://pchonline.dk/katalog/produkter/default.asp/katId=61/id=884/text=AM_-_FM_antenneforstaaerker.html
http://www.pchonline.dk/katalog/produkter/default.asp/katId=66/id=916/text=TV_antenneforstaaerker.html

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 07-11-02 22:47

Jeg efterlyser stadig udbydende oplysninger vedr. ovenstående spørgsmål, men går i denne kommentar ud fra, at der er tale om antennefordelere til TV-signaler.

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på, at man med en forstærker har større chancer for at opleve forstyrrelser som omtalt i mine tip:

http://www.kandu.dk/dk/tip/2092
og
http://www.kandu.dk/dk/tip/2102

JanneP

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-11-02 22:53

JanneP, her jeg ikke enig. Med mit link til antenneforstærkeren til 85 kr. blev mit TV problem løst. Lad os nu høre lidt mere om hvad det drejer sig om.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 07-11-02 22:56

Summer; Jeps! Gal - lad os høre lidt mere!

JanneP

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-11-02 06:54

Du er nødt til at komme med lidt flere oplysninger. Er det radio, tv signaler vi snakker om, er det fælles antenne anlæg vi snakker om? En lille billig ant. forstærker fra f.eks. Harald Nyborg, kan have den ønskede effekt, men det modsatte
kan også indtræffe. Signalet kan også blive for kraftigt, og så er man nødt til at sætte et dæmpeled ind!.
Hvis det er et fællesantenne anlæg du er tilkoblet, skal du ikke regne med at kunne tilslutte mere 1-2 Tv og 1-2 radioer. Så hvis du vil sætte flere antennefordelere i røven af hinanden for at kunne tilslutte flere end ovennævnte, skal du have en forstærker. Men som sagt, kom med lidt flere oplysninger, da der er mange faktorer der spiller ind.

MVH

Kommentar
Fra : gal

Dato : 08-11-02 11:05

det er til tv/fm antenne,hvor der er antenneforsterker

Accepteret svar
Fra : JanneP

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-02 22:23

Jeg vil påstå, at der ikke er noget endegyldigt svar på dit spørgsmål - der er simpelthen for mange faktorer der spiller ind.

Under alle omstændigheder vil mit svar på det stillede spørgsmål (sådan som det er stillet) være at man IKKE kan sætte flere antennefordelere efter hinanden UDEN det går ud over kvaliteten.....MED MINDRE man OGSÅ ændrer på en eller flere af disse faktorer:
a) antennekablet - kvalitet og kvantitet
b) antennefordelerens og stikkenes kvalitet
c) signalet (med eller uden antenneforstærker eller forskellige indstillinger på forstækreren, hvis der er sådan en på)
d) antennen - bruger du en antenne som er optimeret til lige netop det du modtager eller er det bare et par stykker tråd der er flækket tilfældigt sammen...

Du bliver nødt til at prøve dig frem - dur det første gang er det herligt!

Dur det ikke første gang, så prøv at at ændre faktorerne herover - EN ad gangen. Så er jeg sikker på at du kan få dit plan til at lykkes med tiden - men det kræver nogen gange temmelig meget tålmodighed.

God fornøjelse.

JanneP