/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printer udskriver kun en side ad gangen
Fra : HansJensen41
Vist : 1724 gange
200 point
Dato : 02-12-05 12:12

Efter overtagelse af pc med xppro-sp2:
Hvis jeg skal printe en side i 4 eks. går det ok, men hvis jeg skal printe 4 sider i 1 eks vil den have mig til at trykke på knappen for hver side.
Jeg har downloaded drivere, men jeg ved ikke om de installerer sig selv.
Hvordan får jeg den til at printe samtlige sider i et dokument og ikke kun en side ad gangen?

Accepteret svar
Fra : tagebennedsen

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-05 12:29

prøv at afinstallerer din printer og reinstalerer den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-05 12:34

Er der ikke i printer opsætning et flueben der mangler eller er for meget, et eksempel, min HP printer der er hak i "udskriv" alt, hvis den nu var i "aktuel side" ville den kun skrive en side, har du mulighed for at printe for eksempel side 1-8 , prøv at sætte hak der, er det 4 sider så 1-4, det er sandsynligvis i printer opsætning at du skal finde løsningen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-05 15:13

Som o.v.n. skriver så må du mangle at markere et eller andet. Som du kan se her http://www.bsjh.dk/222.jpg under "Sideområde" er "Alt" markeret for at et dokument der fylder flere sider bliver skrevet ud.
Men det bliver svært at hjælpe dig hvis du ikke melder tilbage til dem der har lagt kommentarer, derudover ville det nok være fornuftigt at du oplyste hvilken printer det handler om, ellers er det næsten umuligt at hjælpe dig med dit problem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 02-12-05 17:53

Jammenohdog, har jeg glemt at opgive modellen - det er en HP laserjet 2500, og alle printerindstillinger er tilsyneladende i orden.
Det er først efter at den blev sat til en xppro med sp2, den begyndte kun at ville udskrive en side ad gangen.
I dag, før jeg så jeres svar, afinstallerede jeg, men desværre med samme resultat. Det må kunne lade sig gøre. XP er jo ellers udmærket.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-05 17:57

Afinstaller igen, deaktiver antivirus, installer HP, aktiver antivirus.
Især hvis du har Norton antivirus.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-12-05 21:14

I min HP 3820 deskjet (blæk)
start > indstillinger > printere > h-klik på din printer > egenskaber > generelt >
udskivningsindstillinger > fanen avanceret > her har du mulighed for at vælge fabriksindstillinger. Og så bør den ikke mere stå til "print aktuel side"

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-12-05 09:22

jeg har selv fundet ud af det, og beholder mine point - I får dem måske på mit næste spørgsmål
I udskriftindstilling havde nogen sat den til at udskrive fra bakke 1. Det er manuel indfødning fra siden (til side 2 eller kuverter f. eks.).
Så snart jeg satte den til bakke 2 åd den hele dokumentet igen.
Tak for jeres indsats.

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-12-05 09:24

Tak for svaret tagebennedsen.