/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kn filter på forgasser motor?
Fra : anonymm
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 01-12-05 21:36

Hei,
nå har jeg kjøpt universal konfilter(luftfilter) tim min jeatta 1,8gl 89modell forgassermotor.
Lurer på om det ikke er noen ulemper med å sette den inn?
og hvordan skal jeg koble vaccum slangen?
noen sier at jeg burde tette den,men den har jo noen funksjon den også,og hva er den funksjonen hva kan jeg gjøre for å beholde den funksjonen?

Kommentar
Fra : Ghostdon

Dato : 02-12-05 04:06

Der er ingen ulemper ved du sætter dit nye filter på, det giver en bedre forbrænding og den får bedre luft. Tilmed får den også en bedre lyd og en smule bedre yde evne. Du køber en gummislange og 2 spændebånd, og 1 lille studs/dyse af art som passer på din vacum slange.

1: sæt den gummislangen du har købt fast på motoren, sæt spændebånd på.
2: lav et lille hul i gummislangen som passer til studsen/dysen du har købt og sæt den fast deri så den sidder stramt i! og sæt derefter vacum slangen udover dysen så den altså nu er forbundet til den store gummislange der kommer direkte fra motoren.
3:sæt konfilteret på i enden af den store gummislange, og sæt fast med spændebånd.

Så er der ingen problemer.
Hvis du bor i kbh området vil jeg gerne hjælpe dig med at montere det hvis det er.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 02-12-05 18:35

Hei,
tusen takk for svaret,bor i Oslo(norge)
Det blir lit vanskelig for meg med å kjøpe slangen etter som jeg ikke helt forstår hvordan den er kan jeg da lage hull i slangen som går fra forgasseren og sette vaccum slangen inn der å tette den?
eller skal jeg bare tette vaccum slangen å la den være der?

Accepteret svar
Fra : Ghostdon

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-05 21:40

kan jeg da lage hull i slangen som går fra forgasseren og sette vaccum slangen inn der å tette den? = Ja :)

eller skal jeg bare tette vaccum slangen å la den være der? = Nej :)

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 03-12-05 16:37

Ok,har du noen forslag på hvordan jeg kan gjøre det?
hadde vert fint om du kunne sende noen bilder som du tegner inn på paint eller bilder som du kan forklare,
da tenker jeg på hvor ca skal hullet være?
hvor stor det skal være?
skal jeg bare sette vaccum slangen inn i luftrøret fra mottoren så limme utta på eller skal jeg bruke silikon?
hadde vert fint om du kunne fortalt meg fremgangs måten slik at jeg slipper å ødelegge noe av slangene.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 03-12-05 16:49

bilden av motorrommet finner du på http://www.home.no/tropbirds/jetta11.JPG
Jeg lurer ogå på om vacum slangen skal være midt på luftrøret eller nermest forgasseren eller nærmest konfilteret?

Kommentar
Fra : Ghostdon

Dato : 03-12-05 21:16

Bruker du msn?

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 03-12-05 21:19

jepp,
pk_mudassar@hotmail.com
Takk for at du kunne hjelpe meg

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-12-05 14:01

Tusen Tak for svaret Ghostdon.