/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til speedometer på Jog
Fra : JacobS
Vist : 3304 gange
60 point
Dato : 07-11-02 19:56

jeg har købt en Jog Fine Selection fra 1997 og den har en masse småting som skal laves. Det eneste der virker ved speedometeret er lyset. benzinmåler og speedometeret virker ikke. Der var ikke noget speedometerkabel så det købte jeg idag og monterede men det virker stadigvæk ikke?? skal det sættes fast på nogen speciel måde? jeg har sat den i hullet på forhjulet og så skruet den på gevindet oppe ved speedometeret. Hvordan får jeg benzinmåleren til at virke??

gider ikke smide den ned til den lokale yamaha forhandler da han er en hat. (han vil have 200,- for at sætte nyt fordæk på??).

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 70 point
Dato : 07-11-02 20:16

Prøv at tage kablet ud af sneglen og drej på kablet, hvis nålen bevæger sig skal du have forhjulet af og gøre drevet rent og smøre med nyt fedt, drevet kan også være i stykker og så skal der et nyt til. Er der strøm på batteriet? hvis der ikke er strøm på kan måleren ikke vise noget, ellers er det svømmeren i tanken der sidder fast. God arbejdslyst....
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 21:43

On Thu, 07 Nov 2002 18:56:31 GMT, "JacobS" <JacobS.news@kandu.dk>
wrote:

>gider ikke smide den ned til den lokale yamaha forhandler da han er en
>hat. (han vil have 200,- for at sætte nyt fordæk på??).

Du tror måske alt er gratis?

>på forhånd tak

Du behøver ikke takke endnu.

Med venlig hilsen / With best regards
Martin L. Johansen

Kommentar
Fra : JacobS

Dato : 07-11-02 23:46

Japse:
der er intet batteri og jeg har en mistanke om at den er helt galt med ledningsnettet. blinklysene lyser konstant istedet for at blinke, er det også pga der ikke er noget batteri? hvor kan man købe et nyt ledningsnet? har ikke set det hos t-hansen eller KG import.

troede ikke at batteriet var så vigtig en faktor.

Martin:
selvfølgelig er det ikke gratis, men 200 dask for at udføre 1 minuts arbejde? de skal jo bare lige rulle dækket på med en maskine.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 08-11-02 00:21

Batteriet er en vigtig faktor ligesom at ledningsnettet skal være intakt, men prøv med et batteri før du anskaffer dig et ledningsnet, og 200 for at skfte et dæk!!!! lige i overkanten.. Et nyt fordæk koster ca: 300 kr alt ink. så jo det er for dyrt. 200 kr det vil sige han har en timeløn på 800 kr. Tænk engang på det! Jeg forstår da godt de ældre mennesker der finder unge til at holde deres knallerter vedlige for en bilig timeløn.
Hilsen Japse..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 10:25

"JacobS" <JacobS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Qxyy9.5362$oC3.838704@news010.worldonline.dk...

> jeg har købt en Jog Fine Selection fra 1997 og den har en masse småting
> som skal laves. Det eneste der virker ved speedometeret er lyset.
> benzinmåler og speedometeret virker ikke. Der var ikke noget
> speedometerkabel så det købte jeg idag og monterede men det virker
> stadigvæk ikke??

Drej forhjulet rundt og se om dimsen i snekken også drejer rundt.

> gider ikke smide den ned til den lokale yamaha forhandler da han er en
> hat. (han vil have 200,- for at sætte nyt fordæk på??).

Så sætter du det bare selv på. Det er faktisk slet ikke svært. Ellers kør
ned til en (bil)dækforhandler med hjulet, så kan han gøre det på maskinen
for små (kaffe)penge.

Du kan også selv gøre det hvis du kender teknikken fra dækskifte på en
cykel, brug nogle gamle sokker som beskyttelse mellem dæk og fælg, så du
ikke river malingen af (kører du med slangeløs resulterer det på sigt i at
du ikke kan holde luft i dækket).

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : allan87

Dato : 20-06-03 10:56

hej nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få fat på et speedometerkabel til en yamaha jog space inno..???? det passer ikke fra en fine, p.f.h takker!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-03 11:54
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-03 18:32

"kion" <kion@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef2e7b1$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Ellers har www.speed-line.dk vist til alle modeller!