/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Låse celler i Excel??
Fra : akaup
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 01-12-05 20:08

Jeg ønsker at få låst øverste cellerække i regnearket. Således at man når man kører ned i arket stadig kan se hvad cellerne indeholder.
Håber I forstår - altså hvis jeg nu har en lang række data nedefter - så ønsker jeg at se navnet på cellen når jeg er scrollet ned til de nederste.

Mvh. Akaup - der ikke fik noget brugbart svar da jeg brugte "F1"

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-05 20:32

Du stiller dig i en celle under eller til højre for dem du vil låse - går i Vindue og vælger Frys ruder.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 01-12-05 20:36

Nårh sådan - havde godt nok leget lidt med "frys funktionen" - men kunne ikke få den til at virke!
Point til dig - men lader den lige stå åbent lidt - der kunne jo komme andre guldkorn

Mvh - og tak - Akaup :->

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-05 20:43

Fortsættelse af "Myg"
stiller du dig i celle A2
>vindue >frys ruder > vil alle de vandrette celler over blive stående.
stiller du dig i celle B1
>vindue >frys ruder > vil alle de lodrette celler til venstre blive stående.
stiller du dig i celle B2
>vil alle de vandrette over og alle de lodrette til venstre blive stående.

Det kan gøres hvor som helst på arket.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-12-05 22:30

Oppe i højre hjøre over scroll baren er en lille sort streg du kan tage fat i. Hermed kan du dele dit ark i to dele så du individuelt kan scrolle i samme ark i 2 vinduer. Bare en Ide mere...
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 04-12-05 20:50

Tak for svaret myg samt alle andre!