/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DVD Show program??.
Fra : mudshade
Vist : 756 gange
30 point
Dato : 01-12-05 14:03

hej..
er der nogen der kender et billigt program hvor man kan brænde nogle billeder ned på en cd ig så se dem på en DVD afspiller.?

Mvh mads

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-12-05 14:24

Hvis du allerede har en CD brænder, har du formodentlig også brænder program.
Så hvis du ikke har specielle ønsker, kan du bare brænde dine JPG filer på CD skiven og så kan den afspilles manuelt på din DVD afspiller.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 01-12-05 14:51

har en brænder men når jeg brænder billederne ned på skiven kan de godt vises på computeren men ikke på DVD maskinen..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-05 14:53

Så understøtter din DVD ikke CD-r men det kan du se i din manual.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-12-05 16:37

Har du prøvet, "bare" at brænde dem som data filer.
Husk at billederne skal være jpg.
Ellers kan der være problemer, med mange DVD afspillere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-12-05 17:10

Her kan måske lære lidt, og hente forskellige programmer
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-12-05 15:08

Jeg vil tro du skal brænde billeder over til en Picture Disc, for det er ikke alle afspillere der kan læse billeder der ikke er brændt som Picture disc, selvom billederne i princippet kommer til at ligge på den samme måde på disken, men det kommer an på hva mærke din afspiller er ?
Har du prøvet CD & DVD PictureShow 4 fra Ulead der skulle du ku lave den slags i,her er et link til en 30dages prøve af programmet og fylder 84mb. Hvis ikk du har bredbånd kan jeg godt finde nogle mindre programmer til dig.
http://www.ulead.com/dps/trial.htm

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-12-05 15:09

Jeg vil tro du skal brænde billeder over til en Picture Disc, for det er ikke alle afspillere der kan læse billeder der ikke er brændt som Picture disc, selvom billederne i princippet kommer til at ligge på den samme måde på disken, men det kommer an på hva mærke din afspiller er ?
Har du prøvet CD & DVD PictureShow 4 fra Ulead der skulle du ku lave den slags i,her er et link til en 30dages prøve af programmet og fylder 84mb.
http://www.ulead.com/dps/trial.htm

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-12-05 15:11

Unskyld jeg sendte to gange men jeg troede ikke den ku gemmes, den skrev at der var for mange parametre :S, ellers ikke noget der plejer, at være et problem her på kandu.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-12-05 15:26

Hent Nero her, med det kan du lave en flot billed cd/dvd.'
Gratis en måned.
http://www.nero.com/eng/index.html

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 30 point
Dato : 18-12-05 15:31

Du behøver ikke et brænder program for at brænde dine billeder.
Du kan bruge Windows egen brænder.
Du kan lægge de billeder du vil have brændt, i en mappe, men de skal være JPG.
Marker alle billeder, og send til cd drev.
Du får ikke en pæn indholds fortegnelse, men de kan ses på alle DVD afspillere.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 03-01-06 13:45

Nero er et vældig godt prgram, der kan en masse indenfor CD og DVD.
I dit tilfælde kan du lave et diasshow med nogle flotte overgange mellem billederne. Der er en del forskellige at
vælge imellem. Du kan selvfølgelig også sætte dine egne tekst dias ind.
Det kan laves meget proffesionelt med lyd i form af din indtaling eller musik.
Programmet kan hentes flere steder, bl.a. www.nero.com.
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 08-01-06 15:34

Tak for svaret sofus.dk. undskyld at jeg ikke har svaret før nu, men har været væk i et styke tid

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 15-07-07 00:27

Jeg har brugt nero et par gange. Det giver flotte efekter og fedt med lyd. Men oplever problemer med fremvisning af billederne.
Mange af dem bliver beskået så man kun ser ca. 60% af billederne.
Nogen der ved hvordan man sætter det op. Har forsøgt indtillinger på både dvd afspilleren og tv'et.
Mvh
Thomas