/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
TextBridge PRO Millennium OCR-program.
Fra : summer
Vist : 741 gange
140 point
Dato : 30-07-01 17:55

Kender nogen dette prg.? Det er så godt så godt, lover man. Fakta er at jeg ikke kan få det til at fungere bedre en TextBridge 2.0, tværtimod. Jeg har en Mustek 1200CU (usb-tilsluttet) m. Twain. Jeg kører windows 98.2, har en P. 3, 64 ram, 600 mHz. – Install. forløb fint. Ligeså kontrolprg. mellem PC (textbridge) og scanner. Ingen fejlmeldinger. Ok så er jeg klar til en ocr-scanning, løfter cover på scanner og dialogbox kommer frem som sædvanlig. Jeg stopper et rent dansk doc. i og trykker på ocr-scan (som jeg plejer med textbrigde 2.0). Nu står der mindsandten : OCR-modulet findes ikke!! Installer TextBridge!! Det har jeg jo gjort uden problemer. Nå, jeg går så til selve prg. og tjekker sproginst. og kører så ocr-scanning her fra. Resultat: tæskefuld af fejl, værre end 2.0. Programmet lover ellers 99,9% korrekt konvertering og gengivelse af billeder. Det kostede trods alt ca. 700kr. Har nogen et godt råd – mine eng.kundskaber er næsten lig nul.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-07-01 20:57

til gibson: Det kan jeg jo ikke bruge til så meget. Jeg mener bare hvis textbridge 2.0 (en gammel, gammel ver.) funker bedre en det splinternye TextBridge PRO Millennium, så må der være et eller andet rav ruskende galt (pris 700). 2.0 får man jo smidt i hovedet gratis!!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-08-01 09:58

Der må da være andre vise mænd/kvinder som har kendskab til mit problem??

Kommentar
Fra : summer

Dato : 11-11-01 11:39

spm opgivet og lukket

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 140 point
Dato : 21-03-02 13:35

Afinstallerede du den gl. Texbridge inden du installerede den nye ????
Har du prøvet på en nyinstalleret win98, er din twain ny nok, har du
prøvet om der er nyere drivere til dit udstyr, sankket med forhandleren
om fejlrettelser til dit nye "PRO" program .... kunne det måske være fordi
"Millennium" henviser til at di skal køre Windows ME, har du kigget på pakken
om 98 er på plus listen.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-04-02 21:15

Hvis dette sprøgsmål er opgivet og lukket hvorfor i alverden står det så stadigvæk åbent ??

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-04-02 12:30

Ja prøv du at spørge Kandu om det. Jeg skrevet til dem tre gange uden held. Jeg har ikke lyst til at forære 140 point væk uden at få hjælp.
Hvis du kender en bedre vej til at lukke det, så sig til. Jeg gider snart ikke være på Kandu mere. Den er langsom og dårligt fungerende.
God søndag
summer

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 15-04-02 09:54

Læs lige min forrige hjælp igen, for hvis det ikke gav dig ideer til at fortsætte, så skal du overveje at købe dig en MAC.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-04-02 11:40

Afinstallerede du den gl. Texbridge inden du installerede den nye ???? - JA
Har du prøvet på en nyinstalleret win98, - JA
er din twain ny nok, - JA
har du prøvet om der er nyere drivere til dit udstyr, - JA
sankket med forhandleren om fejlrettelser til dit nye "PRO" program .... - JA
kunne det måske være fordi "Millennium" henviser til at di skal køre Windows ME, - NEJ
har du kigget på pakken om 98 er på plus listen. - JA, det er den!!
...at købe dig en MAC. - Nixen bixen. Scansoft lovede at det kunne køre med det grej windows 98se jeg har.
Jeg har opgivet at få det til at virke. Jeg har forlængst opgivet at få Kandu til at lukke/slette spm. Da jeg har point nok, acc. jeg dit svar, selv om det ikke hjalp. Så er det da lukket.

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 15-04-02 11:41

Lukket

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 15-04-02 11:54

Nå det glæder mig at du tog 'teten' op efter min lille provokation, jeg elsker problemer som ikke kan løses, så med din tilladelse vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig yderligere, hvis du er interesseret?.

Lige et par spørgsmål ? hvor i landet bor du? (bare postnr, jeg bor i 2300 det ville jo være godt hvis du var i nærheden for jeg er faktisk IT mand af profession, men ikke lige med scannere og OCR til dagligt...så jeg kan tillade mig at lave fillantropisk arbejde uden nogen brokker sig)

Hvor mange andre har rodet med din maskine?

har du al softwaren til det hele endnu....?
bruger du stadig din 98se?
SU evt. med alternativ kontakt måde...

Kommentar
Fra : summer

Dato : 15-04-02 12:42

Jeg bor i nærheden af Aalborg så...
Ingen andre har rodet med min maskine.
Jeg bruger stadig 98se.
tingvej@mail1.stofanet.dk
mvh
summer

Kommentar
Fra : nanna

Dato : 14-10-02 04:49

Jeg kører med TextBridge Pro8. Fulgte med min Epson scanner, og kan OCR-scanne både fra TextBrigde-programmet og direkte fra Word. TextBridge placerer et ikon inde på Words værktøjslinie. Efter den Release Notes der blev installeret skulle der heller ikke være problemer med at køre programmet i Win98/SE. Denne version læser bedre en OmniPage 10! Yderligere holder den formatteringen bedre.

Har du fået løst problemet?

hilsen
Hille

Kommentar
Fra : Metal

Dato : 20-10-02 15:45

Jeg kender til problemet, jeg har en Amitech Scanner og Text Bridge 2,0 der ikke virker.
Amitech hotline har haft programmet til kontrol og indrømmer at det ikke virker,deres råd var, hold fast ,at jeg skulle investerer i et nyt program.
Jeg har skrevet til Amitechs Direktør og spurgt om det er rigtigt at en folkepensionist skal købe et nyt program til deres Scanner, men han gider åbenbart ikke at svarer.
Så jeg tror ikke der er meget hjælp at hente vedrørende Text Bride.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-10-02 17:13

Hej nanna og Metal, selv om TextBridge PRO Millennium, som er problemet, skulle være et super OCR program og kostede ca. 700kr. så virker det stadig ikke bedre end
det medfølgende Text Bridge 2.0. Konklussion= TextBridge er et skodprogram :(
Jeg købte mit på tilbud i Norge og jeg overvejer stærkt, at næste gang jeg kommer der op, så kyler jeg cd og manual i hovedet på "en eller anden" )