/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Netto eller Føtex
Fra : Mille35
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 30-11-05 14:25

Min to døtre ønsker sig camara i jule gave
Skal jeg vælge Netto (i denne uge ) http://www.netto.dk/
eller Føtex de har et samsung
Jeg har ikke ret meget forstand på digital camarer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-11-05 15:07

Jeg tror ikke der er den helt store forskel på de to kameraer kvalitetsmæssigt.

Man kan sige, at HP måske er et mere anerkendt fotomærke end samsung, men jeg har i mange år haft et Samsung Videokamera, og er udmærket tilfreds.

Så det er mere praktiske ting du skal kigge efter.

Nu så jeg, at HP kameraet bruger de almindelige små batterier. Det synes jeg så er et plus, da der ikke er noget mere irriterende end at skidtet pludselig er tom for strøm. Så er det nemt lige at sætte to nye batterier deri.
En god ide er at købe en oplader og genopladelige batterier så man har noget at skifte med.

Ved så ikke om det er på Samsung for det står der ikke, eller om det er et af dem med indbygget genopladeligt batteri.

Det tager tid at lade sådan et op, og ekstrabatterier af den slags, koster flere hundrede kroner.

HP modellen har så lidt flere Megapixel, men jeg mener ikke det betyder det helt store her.
Ellers kan de det samme med zoom funktioner o.s.v.

Så hvilket du lige skal vælge, er svært at sige.
Hvis det var mig selv, og Samsung er med indbygget batteri, ville jeg vælge HPet, men hvis Samsungmodellen også er til alm. batterier, ville jeg vælge det i stedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 30-11-05 15:40

Hej

Vi har det kamera fra Netto og vi er super glade for det. Vi tager ikke vildt mange billeder men nok som er alm. gennemsnits familie - og HP kameraet lever fuldt ud til vores forventninger.. og så er det nemt at bruge..

Annette

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 30-11-05 15:47

ta og vælg det fra netto det er til at finde ud af og tager nogle kanon gode billeder

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 30-11-05 15:47

ta og vælg det fra netto det er til at finde ud af og tager nogle kanon gode billeder

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 30-11-05 15:53

Hej
Gå efter mest optisk zoom,,,,og generelt er Netto altid billigere en Føtex

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-11-05 17:03

Nu skriver du ikke noget om hvor gamle dine piger er? - Men jeg vil anslå at de er omkring 16 år +- nogle dage.
Så de må anses for at være klar over hvad et godt kamera betyder.
Hvor meget må det ca koste?

Alt under 3 megapixel er utidssvarende. - Gå også efter hvor meget optisk zoom der er på. Digital zoom skal du ikke regne med.
Gode kamera er kommet ned i et acceptabelt prisleje. Minolta Dimage z5 er set til under 3000 kr. og vil være en fin gave som de kan have glæde af i mange år! - Men mindre kan måske også gøre det. --- Kvalitet frem for alt!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-11-05 17:38

HP415 er et udmærket kamera, især til Kr 1299,00. Det ville være noget, jeg godt ville forære i gave, med god samvittighed.
Når jeg skal sige noget negativt om kameraet, vil jeg nævne:
Det er "lidt" stort (fysisk) i forhold til andre kameraer.
Der er "kun" 3 X optisk Zoom (men mange andre har heller ikke mere).
Husk du skal også have et "memory-kort", for at have plads til nogle billeder (ikke med i prisen).

Det er absolut en fordel, at det bruger alm. batteri størrelse. (men det så er det størrelsen forøges)

MVH

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 30-11-05 18:03

hej : severino
ja de 16 1/2 og 14 år

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 18:21

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=56976
Skide godt kamera til prisen,har lige foræret et til min søn og han er ovenud tilfreds,har har sendt mig nogle billeder og de er knivskarpe,fede billeder fra et kamera i den prisklasse
og for nogle få hundrede kroner kan man også få en docking station.
Jeg holder mig til Nikon Slr digital 0g Nikon 36mm slr,men det er i en helt anden prisklasse.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-05 11:45

hverken føtex eller netto behøver at have bedste eller billigste kamera

prøv at kigge på "Konica Minolta DiMage G400" der er et suverænt lille kamera der nu kan fås til under 2000,- - ja helt ned til ca 1500,- (både kamera og video af god kvalitet)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-12-05 13:33

Har lige været i Netto
Jeg måtte ikke se cameraet .. hvis man skulle tage det ud af æsken skulle man bryde et lillet stykke tape,jeg fortalte damen at jeg da gerne lige se og mærke det ! sagde osse til hende at hvis den som fik gaven ikke ville have det,om det så kunne byttes,det kunne det hvis tapen ikk var brudt -:(

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-05 16:42

Hej Mille35

For det første er de 2 kameraer lige gode.

Du skal ikke finde dig i at du ikke må se og rør ved kameraet. Enhver har ret til at bese og røre en vare før man køber.
Det er bare en ide hende i Netto har fået. Prøv igen ofg be om at få en anden i tale der ved lidt om det, hvis det findes i Netto

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-05 21:07

Problemet med NETTO er at det i de fleste tilfælde er ganske unge mennesker der arbejder der. De tør ikke tage den slags beslutninger.
Jeg har købt en del ting i ALDI, også kamera, og der har aldrig været problemer.

Men sådan er vi jo så forskellige!

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 05-12-05 14:09

Tak for svaret severino.