/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man bruge flere firewall?
Fra : onkelkeld
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 29-11-05 17:00

Har lige læst at de stopper med sygate, har derfor hente kerio.
Ved man ikke med held kan køre flere virus programmer samtidig, men hvad med firewall, kan man der køre med mere end et program ?
Har længe kørt med sygate, synes det har været et dejligt program, har ikke måtte omformater harddisken siden jeg fik det på, men kender ikke kerio og vil derfor gerne afprøve det, kan godt slå sygaten fra, men hvad sker der hvis de kører samtidig ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-11-05 17:05

Virus/firewall=kun 1 af hver

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-05 17:08

Hvis du har et godt firewall/antivirus program som du er fortrolig med - så behold det.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-11-05 18:07

hej
brug avg antivirus
zone alarm firewall
de kører fint sammen
bruger det selv
begge gratis

Kommentar
Fra : sym

Dato : 29-11-05 18:12

sådan en firewall som Zonealarm kører fint sammen med Norton Internet Security og Norman firewall hos mig (på to forskellige maskiner altså), men det kan da godt være at det er en slags dobbeltkonfekt

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-05 10:37

Der er ingen ide i at køre med 2 firewalls samtidig. Det er ikke sikkert der opstår konflikter, men de fleste 'eksperter' anbefaler man nøjes med den ene ...uanset fabrikat. Skulle der opstå problemer komplicerer det nemlig fejlfinding i det tilfælde at man kører med 2 firewalls.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 30-11-05 13:24

Jeg kører Panda firewall og har samtidig XP's firewall kørende det går fint havnde tidligere Norton internet security den kørte også fimt med XP firewall

Antivirus programmer ved jeg af bitter erfaring at man kun skal have en kørende!! Jeg havde Norton kørende og prøvede at køre et andet antivirus for at se om det var noget. Hvis man kan vente i 5 minutte på at musemarkøren flytter sig ½ cm på skærmen så prøv! men det er yderst fustrerende - du risikerer en total konflikt mellem programmerne hvor de læser hinandens programmer og filer som værende virusinficerede - og ja så krasher skidtet sgu og det er ligeså fustrerende.

Så hvis du føler større sikkerhed med 2 firewalls så helt fint men pas på med virusprogrammer - så skal du hellere besøge deres hjemmesider og få dem til at tage en ekstra scanning

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 30-11-05 17:56

Tak for svaret molokyle.
Du får point fordi du fortalte lidt om hvad der sker hvis man blander flere programmer sammen.
Kan godt lide når man får et helt svar på sit spørgsmål....ss