/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
oprette en start-CD i WinXP
Fra : maxhankat
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 29-11-05 16:11

Hvis man, som jeg, har været så dum at købe en ny Pc (Acer) med XP/Sp2 UDEN at få den tilhørende CD-rom til styreprogrammet med, er det vel nok så vigtigt at oprette en Start-CD, til at boote computeren med,hvis man p.gr. af et eller andet problem ikke kan åbne maskinen. Kan nogen her i Kandu fortælle mig, hvordan det gøres.

Jeg kan oplyse, at jeg har oprettet en CD-rom med e-Recovery.

Mvh
max h

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 210 point
Dato : 29-11-05 16:18

hej
tilbage til forhandleren og sig
det du har købt ikke er komplet
du skal have en oem skive med
men han har måske kun den ene
som han så bruger bruger til alle
de pcér han sælger

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 16:18

Har Nero, kan du lave en backup, af hele drevet+mbr, med startdiskette, som du booter med.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-11-05 16:46

hej 1133.
Det har jeg gjort men fik kun det svar, at den ikke hørte til, når styreprogr. var installeret.

sofus.dk hvad er Nero?

max h

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-05 16:52

Hvis du har fulgt anvisningen til at lave recovery-CD så mener jeg den er bootbar,
så den bare kan lægges ind.
Har du 2 drev så læg de vigtige filer over på D-drevet.
For det er som regel kun C: drevet der skal genindstalleres.
(ikke det samme som gendannelsespunkt)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 29-11-05 16:54

ja du skla søge efter recovery på din acer så kommer der et program frem som fortæller dig hvad du skal gøre du kan enten bruge 4 alm cdèr eller 1 dvd skive til at brænde på

Mvh Granslam

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-11-05 17:42

start disketter til Win xp kan hentes her ( jeg har prøvet dem en gang ) ialt 6 stk
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no18

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-11-05 17:58

hej ferik.
Tak for dit svar og din ulejlighed, men ser du, jeg har ikke noget diskette-drev,
"kun" CD-rom og DVD brænder - såeeee
Kan man for resten ikke købe et eksternt diskettedrev til USB port?

Og til granslam:
da jeg første gang åbnede min nye PC blev jeg opfordret til at brænde e-covery ud på en CD-rom, hvilket jeg gjorde, men så der må da være noget af e-Recovery der ikke er brændt, når du siger, at man skal bruge 4 CD-rommer eller 1 DVD.???
max h

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-11-05 18:23

Jeg vil lige sige til alle venlige sjæle her på tråden, at jeg desværre må slutte for i dag, jeg er ved at dejse om af indluenza , som udvikler sig voldsomt i øjeblikket og jeg kan knapt se ud af øjnene. Nu går jeg til køjs
max h

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 29-11-05 18:30

Nej, de 6 bootdisketter er kun til hvis du ikke kan boote fra cd-rom, som de fleste kan. Husk at sætte din bios til det !!!
Prøv at se på http://www.bootdisk.com/ , der kan du finde forskellige bootdiske til download. Dog vil jeg lige som 1133 sige, at hvis du har købt computeren med styresystem, skal der også følge en oem-disk med. Har du prøvet at teste, om din version af xp overhovedet er lovlig ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-11-05 18:53

et eksternt diskettedrev koster omkring 200/250 Kr

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-11-05 19:07

Lige endnu en kommentar til div. svar inden jeg dejser (39 o)
Tak for svar ferik jeg kommer ind her i morgen igen.

Laksepote: Ja jeg er sikker på, at min PC er lovlig.
Jeg har iøvrigt mailet Acer Support og modtaget følgende svar som jeg viser her(håber det er tilladt):
---------------------------------------------------------------------------------

Fra
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk

Hej Joan.

Tak for din henvendelse.
Det er korrekt at der ikke følger nogle cd'ere med til den bærbare computer du har købt. Det er ikke en fejl.
Når du tænder computeren første gang, bliver du bedt om at brænde 4 stk backup cd-rom.
Det er disse 4 cd-rom du skal bruge hvis maskinen en dag går ned.

Har du ikke fået brændt dem, kan du åbne programmet eManager, og under punktet eRecovery gå ind
og brænde dem. Skulle der blive problemer, er du velkommen til at ringe til os på telefon: 38 48 73 42.
Så vil vi være i stand til at guide dig igennem brændingsprocessen.

Fortsat god aften.

Med Venlig Hilsen
Ole Mikkelsen
Acer Scandinavia
Technical Helpdesk

Support Phone Line: 38 48 73 42 for Denmark
Support Phone Line: 020 - 25 25 00 for Sweden
Support Phone Line: 800 84 880 for Norway
Open Monday - Friday 09.00 - 18.00
----------------------------------------------------------------------
DISCLAIMER

* Please note that Acer Computer GmbH can not be held responsible for software errors,
or harm done to the product by customer installed software.
----------------------------------------------------------------------
* This email and any attachment may contain confidential information.
If you are not the intended recipient you are not authorised to
copy or disclose all or any part of it without the prior written
consent of Acer Computer GmbH.

* Please scan this email and any attachment for viruses. Acer Computer GmbH
does not accept any responsibility for problems caused by viruses whether it is
the fault of Acer Computer GmbH or not.
--------------------------------------------------------------------

To: scandic_help@acer-euro.com
cc:
Subject: Travelmate Notebook Web-Support-Request # 333-091321

Below is the result of your feedback form. It was submitted by
e-mail slettet) on Tuesday, November 29, 2005 at 08:56:46
---------------------------------------------------------------------------

PRODUCT: 1-Notebook
sproduct: Acer Travelmate Notebook
PARTNUMBER: WLMi
PN-DESCRIPTION:
SERIALNUMBER: 2414
DAY: 10
MONTH: 11
YEAR: 2005
ADVANTAGE:
OPERATINGSYSTEM: Windows XP Home
SERVICEPACK: SP2
PROBLEM: Dette drejer sig ikke om nogen fejl, jeg er tværtimod meget glad for min Acer TravelMate, men jeg kan bare ikke forstå, at der ikke fulgte en CD med styreprogrammet med, da jeg købte min PC. Hvad skal jeg gøre, hvis der sker en fejl og min PC ikke vil starte?
Alle fortæller mig, at der burde følge en CD med, når man køber en ny computer.Det er dyrt for mig, at købe styreprogrammet oven i købet af pc'en. Mvh ......
TROUBLESHOOTING:
FIRSTNAME: J
LASTNAME: J
PHONE:
COMPANY:
CUSTOMER_ID:
ADDRESS:
ZIPCODE:
CITY: København K
REGION: Denmark
---------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-11-05 19:22

hej
kommer efter jeg har hørt det før med acer, så det er ok,
de er jo også villige til at hjælpe dig.
Det er bare sælgeren der ikke dygtignok, til at fortælle dig
at det skal du gøre så snart du tænder for den første gang,
han ved forlidt om det, men kender godt jeg glæder mig ny pc
kan ikke gå hurtigt nok med at komme igang.
Så nu er den opgave løst for dig.
Så se nu efter at blive rask så du kan komme vidre
med den "lille" nye i familien
go bedring

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-05 19:45

Ja man bliver lidt mobset, når man hører om salg af Comp til almindelige mennesker, som efter købet hjemtagelsen, skal rode med backup CD/DVD og de skal måske bare skrive og printe lidt i word.
En af mine naboer kom fræsende efter at have købt en ny Bilka maskine.
"den siger vi skal lægge CD'er eller en DVD i for at lave backup, og det har vi ikke"
Heldigvis havde jeg lige en DVD som jeg måtte af med.
Men - mobset på computersalgssystemet det bli'r man da.
Eyvind.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-11-05 20:04

JEPS!!!!!!
så burde de vedlægge det der skal bruges,
eller fortælle det,især hvis det er et sted hvor man taler med en
sælger,for hvis man ikke aner en dyt om det,tager
man jo nok ikke bare en kasse under armen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-05 20:12

Ja man bliver lidt mobset, når man hører om salg af Comp til almindelige mennesker, som efter købet hjemtagelsen, skal rode med backup CD/DVD og de skal måske bare skrive og printe lidt i word.
En af mine naboer kom fræsende efter at have købt en ny Bilka maskine.
"den siger vi skal lægge CD'er eller en DVD i for at lave backup, og det har vi ikke"
Heldigvis havde jeg lige en DVD som jeg måtte af med.
Men - mobset på computersalgssystemet det bli'r man da.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-05 20:46

Hovsa - fejl 40 -

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-05 21:09

Hovsa - fejl 40 jeg havde ikke fået opdateret, så den blev sendt igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-05 21:16

Jeg kan genkende dette med manglende XP skive.Jeg har medarbejdebredband fra TDC installeret på en HP.Jeg gjorde vrøvl med det samme,over manglende installations CD,og spurgte om teknikeren ved et uheld havde taget den med igen.
Men fik bare den besked fra TDC at alt var installeret og om jeg iøvrigt beskyldte teknikeren for at stjæle.(Service,ja godaw do).Fakta er jeg kører med det urgamle XP,er ude af stand til at opgradere til SP2.Også i masser af andre tilfælder,skal man bruge XP-CD`en.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 30-11-05 13:23

Tak for svaret 1133.
Jeg var i et stort dilemma, m.h.t. hvilket svar jeg skulle acceptere.
Jeg ville jo helst give alle på denne tråd points, men da det jo ikke kan lade sig gøre, vælger jeg 1133 - simpelthen fordi, det var det første svar der kom.
Tak til alle der sendt svar og sympatiske bemærkninger.

max h