/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
billige højtalere... hvor ?????
Fra : solling
Vist : 470 gange
80 point
Dato : 29-11-05 12:02

hvor er det billigste sted at handle hvis jeg skal købe et par gode højtalere??????

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 90 point
Dato : 29-11-05 12:16

www.dba.dk ville jeg mene

Kvali får du billigst og bedst i HIFI Klubben

Brugt PA kan du købe ved mig!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-11-05 12:17

Skrammel og boom-boxes i Bilka, Føtex mv

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-11-05 13:30

hmm jeg skal hverken have skrammel eller boomboxes......jeg tjekker hifi klubben.... kan det betale sig at blive medlem

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-11-05 13:35

man skal ikke være "medlem" for at købe i HIFI-klubben, det er blot et navn.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-11-05 13:35

Det koster ikke noget! Det er en forretningskæde som så mange andre. Men mere seriøse syntes jeg.

Er du til realistiske lydtryk og koncert-fornemmelser med Big Fat Snake er Cervin Vega et lyt værd. Mindre og vellydende og naturligvis ikke så højtråbende er Dali.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-11-05 13:58
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 29-11-05 15:45

Her kan du cheke dem som EDB-priser har stående.
Der er komentare fra andre bruger man kan læse også.

http://www.hifipriser.dk/Listproducts.asp?ID=395&Sort=Wanted&Parent=170&Soegeord=h%F8jtaler

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 29-11-05 16:14

Alt er relativt - hvad er billigt - og hvad vil du give for kvalitet?

Jeg har selv et sæt Dali Evidence fra Hifi klubben - og de spiller faktisk ret godt - samtidig med, at konen rent faktisk synes, de ser OK ud !!! (Sjældenhed )

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-11-05 16:52

Enig Erling

Jagter man pris, får man skrammel. Selv har jeg Cervin Vega DC12 (de er så til gengæld "kæreste-uvenlige" undtaget når der er musik-dvd'er i spillen).

Desværre har man intet organ der holder branchen i ørene, hvorfor at man ikke kan bruge specifikationer og data til en pind. Indenfor lavpris genren lyves der iøvrigt væsentlig voldsommere end selv den mest yderliggående politiker kunne komme i tanke om. F. eks. producerer man 1000 Watt's output vha 15Watt strømforsyning, hvilket burde medføre en indstilling til Nobelprisen. Eller inden for Car-fi, hvor der ikke sælges en head-unit der ikke er mærket med mindst 4 x 40W hvilket ikke kan lade sig gøre med de 13V en bil har. Teoretisk kan du lave små 20W og i praksis kun 12 - 15W pr kanal når du brokobler.

I Hifi Klubben møder du selvfølgelig sælgere - der lever af at sælge. Men hæderligheden er på et noget mere anstændigt niveau end du vil opleve i Fona eller Bilka. Jeg kan kun medgive Klubben min varmeste anbefaling. Og varerne jeg har pillet ved, er bestemt seriøse!

PS KT har jeg også gode erfaringer med.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 11-12-05 23:41

Jeg har set i min lokale genbrugsbutik, at der tit står sæt - osse af de anerkendte mærker - til næsten ingen penge. Mange skipper i disse år deres højttalere, samtidig med at forstærkerne ryger ud. Der kasseres rigtig mange gode og stadig brugbare ting, fordi folk bare køber helt nyt. Efter princippet "køb og smid væk". Der er jo mange, for hvem penge bare er noget, man har! Og der er ikke prestige i at have noget, der er bare få år gammelt, selv om det ikke fejler noget! Egentlig kan de fleste sgu ikke høre forskel!!!!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-12-05 23:46

Hvis du vil ofre noget på nogle fantastisk gode højttalere, har HIFI klubben i Esbjerg åbningssalg, hvor de tilbyder Dali Evidence 870 (den største af modellerne) til næsten halv pris. Kræs !!

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 01-04-06 15:09

Tak for svaret 3773.