/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Åbne en g3 powerbook (den sorte) ??
Fra : dread
Vist : 416 gange
270 point
Dato : 29-11-05 11:24

Hejsa.
Min mini jack lydudgang på min g3 powerbook (den sorte) er i stykker...
Har fjernet alle skruer på bag- og underside. Hvad mangler for at jeg kan komme ind til stikket?
(Skal man fjerne f.eks harddisken for at komme til nogle skruer eller lign. ?)

Har andre erfarninger med at skifte mini jack stik?
Tænker på at erstatte mini phono med f.eks jack stik
(håber man kan fjerne syikket fra printet og så lodde sine egne ledninger/stik på ???)

Kommentar
Fra : jegharenibook

Dato : 01-12-05 17:30

hmm.. Den er meget advanceret det du har gang i der. Måske skulle du bare smide den ind til officeline???

Men her er nogle sider du kan finde noget: http://www.mediamac.dk og http://www.macnyt.dk

Prøv dem!

Kommentar
Fra : dread

Dato : 02-12-05 11:33

Jo...Måske nok ... Ved heller ikke om det er muligt at lodde på printet, men jeg ville vildt gerne ind og se på det.. (Så i tv en nørd der skiftede et defekt strømstik.Hvis man aflevere til officeline skifter de nok hele printet...dyrt) Og da jeg bruger udgangen rigtig meget, ville det jo også være fedt med et mere holdbart stik..

Kender godt www.mediamac.dk, men tak for svar anyway.

Så er der nogen der ved hvordan man skiller den g3'er ad ?....HHjælp, Ppppplease

Kommentar
Fra : The_Schmidt5

Dato : 02-12-05 15:07

Jeg tror godt du kan finde en som kan fortælle dig hvordan man gør. Men jeg vil meget fraråde dig til det, da det er ret kompliceret..!

Kommentar
Fra : dread

Dato : 02-12-05 17:51

ok.I har sgu nok ret...tror jeg dropper det...
Undskyld ulejligheden

Kommentar
Fra : dread

Dato : 25-01-06 14:53

Hej allesammen
Nu skal I bare høre...

Fandt siden www.pbfixit.com som er en reperationsguide til powerbook ejere...!

Man finder den model man har og vælger den del man vil udskifte.Derefter
følger man blot vejledning og billeder....

Og man kan købe reservedele hos dem også.

Jeg gav 99$ + 11$ porto (dc & soundcard) og det tog posten 3 dage.
At skille computeren ad og udskifte delen tog max 20 minutter (og det var den næst mest omstændige operation..!

Har sikkert sparet et par tusinde i forhold til officeline.....Sig det videre

Fem stjerner fra mig til siden...
Dread

Annuller spørgsmålet
Fra : dread

Dato : 24-04-06 14:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Og fandt selv et svar