/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katteorm og andre onder
Fra : ZAKIZHOT
Vist : 7033 gange
20 point
Dato : 28-11-05 22:31

Har i alle der er interesseret i katte ikke underet jer over at ormekur hos dyrelægen er så fantastiske dyre. Det har vi og så har vi gjort noget ved det. Se http://www.fodershop.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=Ormekur+10445&ByPassShopClosed=1

Det løser alle ormeproblemer og samtidig er det vildt billigt.

JACK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-05 23:19

Citat
Spar flere tusinde kr. på ormekur med dette fantastiske produkt. Produktet har allerede vist sit værd igennem flere år. Ud over fjernelse af orm har produktet den sidegevinst kæledyret bliver næsten resistent over for lopper da disse ikke kan lide hvidløg.

Vildt billigt!!!!!!!!!!!!!!!

Det kommer da an på, hvor ofte det skal bruges.

Der er jo en grund til at en ormekur er receptpligtig. Katten/kattene må ikke få for meget af det.

ZAKIZHOT

Jeg ved ikke hvor ofte din/dine kat/katte er på ormekur.
Mine katte er det måske 2 gange om året.

Og det er en dyrlægekontroleret ormekur.

Men hvad er dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-05 23:20

Hvordan kan man spare flere tusinde kroner på noget med tvivlsom effekt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-05 00:27

Den der køber jeg ikke.

Der er ingen som helst dokumentation for, at hvidløg har en gavnlig effekt mod indvoldsorm eller lopper hos dyr, og hvad det er for andre stoffer der er i produktet, ved jeg ikke.......men absolut ikke noget jeg kunne fínde på at give mine dyr.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-05 00:28

Men det er måske et forsøg på billig reklame for noget du selv sælger

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 29-11-05 00:31

Universalpulver der, citat:"Skære(r) hul i skelettet af ormene".

Er det bare mig, der ikke har hørt om, at orme har et skelet??????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-05 01:07

ZAKIZHOT

Har du et spørgsmål?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-05 01:16

Citat
Universalpulver der, citat:"Skære(r) hul i skelettet af ormene".

Er det bare mig, der ikke har hørt om, at orme har et skelet??????????

Ja, den var god

Og hvordan tør man fodre katten med noget der ligefrem kan skære skeletter i stykker..............Tænk hvis det tog fejl af ormene og kattens indvendige dele

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 29-11-05 07:34

Ja dova, så stod vi overfor opfinderen af den perfekte "Slaskekat".

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 29-11-05 09:28

Fin reklame for din egen butik...!!!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-11-05 09:36

Hvidløgsprodukter til dyr har været kendt i mange år, - men virkningen er ikke til at opdage. Hvad man der i mod opdager er, at både orm og lopper formerer sig lysteligt videre, - nok fordi de ikke har læst brugsanvisningen.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 20 point
Dato : 29-11-05 12:42

Tæger bryder sig ikke om hvidløg, i den periode vores hund fik hvidløg vores hund aldrig tæger. Men vi bruger det ikke mere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-05 14:46

Nu får hunde og andre dyr normalvis heller ikke tæger, da tæger er et komplet uskadeligt insekt, som ikke kunne finde på at bide fast på dyrene

Men skovflåter bider sig fast, og så ved du jo ikke, om det var et tilfælde der ikke var nogen af dem mens hunden fik hvidløg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-05 14:55

Selvsikker = Dova

Jeg kan godt lide hvidløg og spiser dem for at forebygge forkølelse og andre grimme vira, men noget universalmiddel er det nu nok ikke med mindre man er plaget af Dracula og hans tro vandaler.

Kommentar
Fra : ZAKIZHOT

Dato : 29-11-05 19:43

Nu morskaben ingen ende vil tage må der vist lidt forklaring til: Universial pulver har ikke altid gået under det navn. Produkter er solgt over hele verden under navnet No Worm man da det blev lanceret af IMEX i DK gik samtlige dyrlæger i sort og stævnet produktet hvorefter det blev sendt til vertinær myndigheder og sunhedsstyrelsen. De havde så pulveret til "test" i over et år, og det var hårdt da vi sælger ca. 200 bøtter om ugen. Men efter et år indgik vertinær & sundhedsstyrelsen så en kompomi. Man skulle simpelhen kalde det noget andet og det blev så Universialpulver. Men det ænder ikke på at produktet kom tilbage med udmærkelse og udtagelser om at proudktet var utrolig virksom mod orm. Derudover fandt man at det var utrolig virksom overfor andre snylter såsom tæger og lopper. Vi sælger i øjeblikket til både opdrætter og ander med interesse at få prisen ned på ormekur. Og hvad angår doceringen så er der til ca. 3 månder til én kat og de skal have det hver dag. Morsomhederne vedr. vampyre og dracula kan kun skyldes at personerne ikke har en prik forstand på dyr. Proffesionele hesteopdratter bruger sække af hvidløg pulver og estrater.
Dette er yderst kostbart og det vil de nok ikke gøre hvis det ikke havde en virkning. Men de morsomme udtagelser kunne tyde på at man åbenbart tror at hvidløg er noget man tager hvis man vil lugte af tyrker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-05 20:04

Du driver usmagelig reklamer og jeg vil gerne se dokumentation for, at en ikke eksisterende styrelse skulle komme med udtalelser om positiv effekt.
Fødevarestyrelsen, som håndterer veterinære spørgsmål tester alene for om det er giftigt eller på anden vis kan påvirke dyrene negativt.
Hvorfor tror du, at man kan købe Glucosamin og MSM billigere hvis der står, at det er til heste.
Mine forstand på dyr er nok begrænset, men jeg har let og gratis adgang til fagfolk, som plattenheimere som du kritiserer fordi de ikke vil acceptere jeres hokus pokus produkter. Jeg kalder dig plattenheimer fordi du skriver, at man kan spare tusindvis af kroner - så mange penge har jeg da aldrig brugt på ormekur til mine dyr.

Godkendelse af svar
Fra : ZAKIZHOT

Dato : 29-11-05 23:42

Tak for svaret 25.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-05 23:59

Til orientering så står der TM (TradeMark) på emballagen, men Universalpulver er ikke registreret hverken i DK, EU eller internationalt og betegnelsen bruges almindeligvis om det pulver der er i de nye pulverslukkere.
Hvem sagde seriøsitet?

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 30-11-05 12:12

Til pulverslukkere. Hm.....
Det havde da stor effekt også på Kan Du's "lyseslukkere".

Kommentar
Fra : zaki

Dato : 05-02-06 12:00

Tak for de mange svar og vi er utrolig positiv da vi på blot en uge solgte 1000 dåser af det utrolige populære ormemiddel. Lægemiddelstyrelsen er imidlertid gået ind og sagt at produktet skal underlægges endnu en godkendelse og så bliver det langt ind under deres godkendelse. Man skal herefter være godkendt til at sælge det og vi må beklage overfor alle vores kunder i www.fodershop.dk at vi må holde med at sælge det til produktet endnu en gang er til undersøgelse.
Vi har dog nogle tilbage som kan bestilles via info@jack-dtp.dk når i går tom for dem.

Kommentar
Fra : silkePige

Dato : 29-10-07 17:17

jeg har i et par år givet min hund og 2 katte universalpulver og de har ikke haft lopper eller orm i denne periode , så jeg er ked af det er udgået , men har da heldigvis et par dåser endnu