/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
omkostninger og omsætning
Fra : amersham
Vist : 399 gange
40 point
Dato : 28-11-05 18:32

jeg har lejet en plads til 10000 kr. for december til juletræs salg, jeg skal give 60 kr. for 'et træ og vil sælge for 100 kr.
kan jeg få hjælp til at sætte ind i et koordinatsystem hvor de samlede omkostninger og omsætningen er repræsenteret.
og hvor dan ser ligningen ud

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 28-11-05 18:38

10.000,- / 40,- = 250,- træer du skal sælge altså din nulpunkts omsætning.

Men du skal jo selv vide hvor meget du mener du skal have til dine leveomkostninger..

så ligningen ser sådan her ud (10.000,- + privatforbrug)/40 = det antal træer du skal sælge.

Peter Larsen
www.golfhouse.dk

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-11-05 19:42

Hvis du omsætter for over kr. 80.000 på årsplan skal du tillige momsregistreres og afregne 20% af de 100 kr. til SKAT.

Formlen må være sådan her:
a = salgspris pr. stk
b = købspris pr. stk
x = antal solgte stk
c = faste omkostninger

(a - b)*x - c

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-11-05 23:55

tag dine juletræer med til Oslo og sælg dem for Ugandadollars(de lydløse)
prisen for et alm. usselt standardjuletræ er 475nkr.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-12-05 15:14

Din ligning kommer til at se sådan ud:

f(x) = 60x+10.000
f(x) = 100x

x er den mængde du sælger. Hvis du sælger 250 træer har du dit break-even, dvs. indtægter og udgifter er lig hinanden. Det er først når du sælger over 250 træer at du får overskud.

Mvh. AMP