/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad laver min PC ?
Fra : Niederhof
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 28-11-05 18:07

På min pc (arbejds-pc) kører der flere programmer i baggrunden.....
Hvad laver disse ?

DefWatch.exe
EMMeter.exe
KEM.exe
KHALMPR.exe

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-05 18:18

Ved ikke hvad de laver, men de skal ikke være der, så jeg ville stoppe dem, det gør du i KØR-skriv msconfig og tryk OK, gå i start og fjern fluebenet i dem, genstart og sæt flueben i det nye vindue, der popper op.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-11-05 18:23

defwatch.ede Er vist nok noget at Norton antivirus
Kem.exe - er vist nok en del at logitech keyborad maneger...
EMMeter.exe, KHALMPR.exe får ingen klokker til at ringe...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-05 18:27

Niederhof -> Hvis I har en EDB-ansvarlig på arbejde bør du spørge ham til råds først. Det kan være så mange ting og blot at fjerne dem er ikke umiddelbart en god ide. Det KUNNE f.eks. være programmer som han har installeret for at overvåge trafik og anvendelse og hvis du bare fjerner dem risikerer du at komme i knibe. Da det er en arbejds-PC er det virksomheden der har ret til at bestemme hvilke programmer der kører på PC'en og ikke dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-05 18:31

P.S.: Hvis ikke du oplever deciderede problemer med PC'en bør du under alle omstændigheder holde "snitterne" væk. Hvis der som Benjamin siger er tale om Norton Antivirus definitioner Og en Keyboard Manager m.m. ville en fjernelse som Peet49 foreslår jo kunne have alvorlige konsekvenser.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-05 18:36

Arne->Som jeg siger, Det fjerner dem ikke, de starter bare ikke automatisk op med windows. De kan til enhver tid slås til igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-05 18:44

peet49 -> OK, men Norton Antivirus SKAL starte op og køre hele tiden, ellers virker den ikke efter hensigten. Og man skal under INGEN omstændigheder slå programmer fra når man ikke kender deres funktion.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-11-05 18:50

EMMeter er noget = Express Software Manager Det har jeg fundet ud af via www.alltheweb.com
KHALMPR.exe giver ikke andet end henvisninger til Ebay... hvad det så end gavner....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-11-05 18:50

DefWatch: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/defwatch/
EmMeter: må være noget med dynamisk opdatering (ved ikke af hvad)
KEM: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/KEM/
KHALMPR: ingen anelse

Du skriver at det er din arbejds-pc, så jeg går ud fra at det hele er noget din systemansvarlige har lagt ind. Spørg ham/hende, da det jo er firmaet som bestemmer, hvad der skal ligge på pc'en.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 28-11-05 18:59

Ja, de der foreslår at spørge vores IT-afd. har jo ret - men det var bare nysgerrighed.........
Bare at konstatere at de ikke skal være der, uden kendskab til programmer, det specifikke netværk og pc'ens konfiguration, finder jeg problematisk - og jeg følger nok ikke rådet med at slå dem fra.........

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 28-11-05 22:12

Aner ikke hvad KHALMPR.exe, er for noget stads, men hold for guds skyld snitterne LANGT VÆK fra de andre!!!!

DefWatch.exe = Dit Antirus program.

KEM.exe = Trådløst Logitech udstyr.

EMMeter.exe = System Administrator værktøj (de ville nok blive ret sure hvis du fjernede den )

Vh fluffy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-05 09:44

[hør] Hvis man fra ledelsens side, via dit arbejde med PC'en, følger din færden (..og evt. læser dine emails) SKAL du have det at vide

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 29-11-05 15:36

Molokyle -> Tjah, det skal man vel. Og det har vi nok også fået at vide, evt. via folderen 'Retningslinier for anvendelse af XXX's IT-udstyr' eller på anden vis - og jeg har såmænd INTET at skjule !
Jeg havde heller ikke tænkt mig at rode med programmerne, men har bare bemærket et par nye programmer, efter at jeg har fået firma-betalt bredbånd.... Så jeg tænkte at vi kloge hoveder evt. kunne finde ud af hvad disse laver......

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 29-11-05 15:40

EMMeter.exe er et licens styrings program, der har til formål at sørge for at du kan benytte de samme programmer derhjemme som du kan på arbejdet... ganske lovligt

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-11-05 15:45

Flot fluffy. Så mangler vi bare KHALMPR.exe

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-05 15:59

Er du sikker på at du har skrevet korrekt?

Hedder den måske : KHALMNPR.exe ?

Hvis det er tilfældet er det blot et konfigurations program til en Logitech Mus...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 29-11-05 17:24

fluffyclaus -> Det er dog utroligt - du er bedre til at læse min skærm end jeg er
OK - så fik vi jo klaret den lille sag - tak for alle ordene.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 29-11-05 17:25

Tak for svaret fluffyclaus.