/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD/CD drev forsvundet i stifinder.
Fra : renekure
Vist : 690 gange
500 point
Dato : 28-11-05 17:12

Hej alle

Jeg sidder med et ganske alvorligt problem her.

jeg har i dag installeret nogle programmer, bla. nero 7 og pinnacle Studio 10.
Nero 7 virkede fint, men studio 10 sagde at den skulle geninsatlleres.

Så jeg fjerne dette program, samt nogle andre jeg ikke mente at skulle bruge mere, bla nogle DVD programmmer.

Men efter dette kan Stifinder ikke se mit DVD drev, samt de virtuelle drev jeg havde på computeren.

I kontrolpanel - computeradministration - enhedshåndtering - kan man se drevene men med et GULT udråbstegn udfor.
Under egenskaber står der "Windows kan ikke initialisere enhedsdriveren til hardwaren. (Kode 37)"

Dette gælder også for de virtuelle drev.

Jeg har prøvet systemgendannelse - men den siger til alle punkter, at den ikke kan foretage den aktuelle systemgendannelse.

Det fysiske drev er "synligt" ved opstart af computeren - det det sorte skærmbillede med computerens "indhold, der kommer op på skærmen i et par sekunder inden windows starter.

Jeg har en formodning at det er en eller anden windows fil der er smuttet med ved mine afinsatlleringer tidligere i dag.

Jeg er lidt på røven - mildt sagt - da jeg i aften skal lave nogle opgaver, som ligger på en dvd skive (som jeg altså ikke kan læse)

Derfor mange point til den venlige sjæl der kan hjælp mig videre.

Venlig hilsen

René

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 510 point
Dato : 28-11-05 17:17

Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-11-05 17:22

Hej René

Prøv at systemgendanne (hvis du kører XP), hvis du har fået noget slettet, vil det komme tilbage igen.

Good luck

Clou

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 28-11-05 17:29

Hej Peet49

Tusinde tak for dit meget hurtige og meget præcise svar.
Det løste problemmet lige med det samme.

Dejligt at man kan trække på sådan en ekspertise i kandu

Med venlig hilsen

René

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-05 17:39

Selv tak er altid godt, hvis jeg kan hjælpe.