/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Civilization 4 spg.
Fra : Jimmy17
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 28-11-05 16:01

Når man spiller C4, skal jeg hele tiden trykke på "end turn"
Kan man ikke undgå det??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-05 16:40

Nej. Det er et tur-baseret strategispil. Præcis som forgængerene! Jeg har dog ik' spillet 4'eren (..endnu ) !

Du tænker sikkert på en funktionalitet som i div. realtime spil?

F.eks. Rollercoster Tyfoon, Railroad Tyfoon, Simcity, Sim's osv. ?

Du kan dog ændre hastigheden i CIV. ved at slå en del funktioner fra omkring animation af 'kampene' mv. og visning af fjendernes enheders ryk + egne enheders automatiserede ryk mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-05 16:44

I de 'gamle' versioner (..samt Alpha Centauri & Alien Crossfire) var der en punkt under der hed : Stop at end of turn?

Fjerner man fluebenet i optionsmenuen, så kørte spillet til det éns tur igen og man fik ikke de andres ryk at se

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-05 16:50

Når alle 'fjendens' enheder har rykket, skal du under alle omstændigheder trykke : End of Turn (..ellers havde du jo ik' mulighed for: Forhandling med andre fraktioner, opbygning af enheder og prototyper mm.), men du slipper for at vente på automatiserede enheder, bygningværker, Drone riots, utilfredse byboere osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-11-05 17:08

Synes bare det er pisse irriterende at trykke hele tiden..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-05 00:01

I de forrige udgaver har man da muligheden under indstillinger at slå Wait on End of turn fra? Prøv at gå ind under settings!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-05 00:05

Prøv at gå ind under preferences og fjern fluen i Always wait on End on turn fra! Må ligge under Game optionernerne?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-05 08:20

tedd -> Det foreslog jeg også, men man vil alligevel stadig skulle trykke på 'End of turn' (blot ikke så ofte). Årsagen er som sagt at spillet er tur-baseret og ikke et realtime spil.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-05 08:25

Jimme17 -> Det er da ikke mere irriterende end alle de spil, hvor man skal løbe og skyde hele tiden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-02-06 00:03

Tak for svaret molokyle.