/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Selvvalgt opgave - Hjælp!
Fra : gangster50
Vist : 469 gange
500 point
Dato : 28-11-05 14:05

er der nogen der gider svare på de fleste af disse spørgsmål?

1.   Beskrivelse af uddannelsens opbygning i forhold til adgangskrav ….
I den forbindelse vil jeg samtidigt undersøge om det er smartest at tage HHX eller STX.

Jeg vil i den forbindelse lave en slags tidslinie, der viser, hvad man
uddannelsesmæssigt skal igennem for at blive advokat med fokus på IT. Interview af advokat om uddannelsen.

3.
Hvordan foregår et retsmøde egentligt? Hvordan sammensættes en jury?
Hvem er i retssalen? Hvornår er den åben/lukket, hensyn, forskel på advokat/dommer/højsteretsdommer. Hvordan sammensættes en Jury?

4.
Hvordan har kriminaliteten i DK udviklet sig de seneste år? Jeg vil her
benytte statistikker fra "Statistisk 10 års oversigt."

3.
Hvad kan være årsag til at et menneske udvikler en kriminel løbebane?

4.
Kan regeringen tilrettelægge en handlingsplan der mindsker vold og
kriminalitet? Eller har det ingen betydning?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-11-05 14:24

Man (jeg) må sige, at din optimisme fejler ikke noget

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-05 16:58

Når jeg tænker på hvor meget noget af det du spørger om fyldte i mine lærebøger så melder jeg godt nok pas.
Jeg tænker her på den del af dit spørgsmål der vedrører Rettens Pleje.

Før du giver dig i kast med noget hvor målet er et jurastudie (man skal først være jurist før man kan komme i "lære" som advokat) så bør du nok gå en tur på biblioteket og låne lidt letlæseligt materiale.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 28-11-05 18:46

God fornøjelse, siger jeg bare!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-11-05 22:07

Våd hund der!!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-11-05 23:20

Hvad er det egentlig du vil skrive om?
Dine spørgsmål går i alle retninger, prøv at snævre emnet ind. Evt til et spørgsmål, som du kan besvare ved at undersøge nogle få ting.

Til spørgsmål 1. Det er bedst at tage Stx, begge uddanelser er adgangsgivende, men vil du læse jura vil en bredere og mere generel skoling være mere brugbar.
Sp. 2. man kan da ikke blive advokat med focus på IT.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-05 23:27

man kan vel godt blive advokat med fokus på IT, men først stud.jur, så cand.jur, så advokatfuldmægtig, hvis man har klaret sig godt nok og så advokat hvor man så kan specialisere sig.

Man får forhåbentlig ikke alt for meget brug for jury for det er jo i staterne. Her hedder det nævninger og de bruges i alvorlige straffesager.