/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Philips DVD-R70 DVD-optager
Fra : BerndJ
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 28-11-05 13:14

Har nu i 2 år haft en Philips DVD-R70 DVD-optager som har fungeret upåklædeligt.
NU er den pludselig "holdt op med" at læse de DVD-skiver som den selv optager, også dem som er optaget for 1½ år siden (det har altså ikke noget med skiverne, eller deres kvalitet at gøre). Optageren kan fortsat optage OG den kan fortsat læse købte DVDer.

Er der nogen som har et forslag til OM jeg kan gøre noget ... eller skal der en fagmand til?? Og kan det overhoved betale sig med en reparation?? (Philips DVD-R70 har DENGANG kostet 4.000 kr. men fås nu til under 2.000 kr.).

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-11-05 14:48

Har du prøvet at køre et rensesæt til CD/DVD igennem ?

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 19-02-06 12:15

Jeg har selv haft en DVD-R80 som lavede noget lignende - Den endog gjorde en af familiens uerstattelige rejse-DVD'ere uanvendelig, så maskinen røg over højre skulder

Har derefter købt en SONY med harddisk - Den sparker røv !!

Men måske, som andre har foreslået, kør en rense-DVD igennem eller brug en ploug til en rensning/service hos din TV-reparatør.

Pøj-pøj
Bigfool

Annuller spørgsmålet
Fra : BerndJ

Dato : 10-03-06 18:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål